فارس نوشت:

آیت‌الله حائری شیرازی در پاسخ به این پرسش که چه کسی طرح شورایی شدن رهبری را مطرح کرد، گفت:  آن روز اول بحث شورایی شدن مطرح بود. آقای هاشمی گفتند که ببینیم رای خبرگان در این خصوص چیست؟ شورایی بشود یا رهبری فردی؟

وی ادامه داد: قانوناً باید اول مخالف شورا صحبت کند چرا که موضوع شورایی شدن مطرح بود. گفتند از این آقایانی که نطق قبل از دستور داشتند و صحبت نکردند چه کسی مانده آقای طاهری خرم‌آبادی اسم مرا بردند. آقای هاشمی گفتند شما می‌خواهید به عنوان مخالف شورای رهبری صحبت کنید؟ گفتم بله. اول من و بعد آقای جنتی در این خصوص صحبت کردند. زمانی که خواستند رای بگیرند گفتند مخالفین قیام کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری علت قیام مخالفین قبل از موافقین را ملحق کردن رای ممتنعین به موافقان دانست و گفت: اول گفتند مخالفین قیام کنند و فکر می‌کردند، مخالفین منهای ممتنعین رای نخواهند آورد. ولی اینگونه نشد و مخالفین اکثریت مجلس شدند و رای آوردیم.

آیت الله حائری شیرازی در پاسخ به این پرسش که اولین نفر چه کسی بحث شورایی شدن رهبری را مطرح کرد، گفت: اعضاء هیات رئیسه از جمله آقای هاشمی مطرح کردند. البته آن وقت معلوم نبود که رهبری هم مخالف باشند. آن وقت همه موافق بودند تقریباً.

وی با بیان اینکه من نیز خیلی با شورایی شدن رهبری مخالف نبودم، تصریح کرد: من در فاصله تنفس آمدم بیرون و آقای شرعی من را دید و گفتند که نظر شورایی شدن رهبری باعث می‌شود که دل مردم خالی شود. چیزی که باعث می‌شود که دل مردم قرص شود رهبری فردی است. در هنگام صحبت کردن نطق پیش از دستور نوبت من نشد ولی موقع رأی‌گیری وقتی نوبت به صحبت مخالفین شورایی شدن شد چون من اول ثبت نام کرده بودم و رفتم و صحبت کردم. آنهایی که مخالف شورایی بودند دلیل داشتند. ولی موافقین دلیل خاصی نداشتند. می‌خواستند از هر طیفی یک نفر بیاورند تا به قولی بعد از امام وحدت به وجود بیاید.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422308

برچسب‌ها