مهر نوشت:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: رایزنی‌ها با دولت و شورای شهر تهران برای تنظیم نظام جبرانی افزایش هزینه‌های سوخت رانندگان تاکسی آغاز شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: ما هم مثل مردم از طریق رسانه‌ها از افزایش نرخ هزینه‌های سوخت آگاه شدیم، اگر از قبل این موضوع را می‌دانستیم، جلساتی با دولت برگزار کرده تا راهکارهای ممکن برای جبران افزایش هزینه‌ها را بررسی و در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم. اما متاسفانه ما هم همزمان با مردم آگاه شدیم و در حال حاضر رایزنی‌هایمان را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید نظام جبرانی برای رانندگان تاکسی پیش‌بینی شود که این نظام جبرانی ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد ولی به هر شکل رانندگان تاکسی نباید از جیبشان افزایش هزینه‌ها را بپردازند و منطقی نیست درآمد رانندگان تاکسی کم شود.

تشکری هاشمی گفت: امیدواریم این پیگیری‌ها پشتیبانی شورای شهر تهران به نتیجه برسد و به راهکار واحدی در این رابطه برسیم، در این مدت از رانندگان تاکسی و اتوبو‌‌س‌های بخش خصوصی درخواست می‌کنیم نرخ‌های مصوب شورا را رعایت کنند و سازمان بازرسی تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند. هر چند ما در بخش تاکسی‌های خطی، تخلف خاصی را ندیدیم و تنها گزارشاتی از تاکسی‌های گردشگری و تلفنی از سوی مردم دریافت کرده‌ایم که پیگیر حقوق مسافران نیز هستیم اما نباید معیشت و زندگی رانندگان تاکسی نیز دچار مشکل شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در مترو، گفت: کار فرهنگی اثربخشی‌اش طولانی مدت است و مانند خرید اتوبوس نیست که مردم به محض ورود اتوبوس‌ها، فردا آنها را در خطوط ببینند.

وی گفت: مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ شهروندی داریم، برای اصلاح رفتارهای ترافیکی باید کار فرهنگی کرد که در این مدت تمام تلاشمان را برای این کار انجام داده‌ایم. اگر در حال حاضر عدد کشته‌شدگان تصادفات به نصف رسیده، اتفاقی نبوده است بلکه بر اثر همین تلاش‌های زیرساختی است که توانسته‌ایم مشارکت مردم را در هم در این حوزه جلب کنیم.

تشکری هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قرارداد ۵۰۰ میلیونی مترو با برنامه «خنده‌وانه»، گفت: بر اساس مصوبات شورا، سه درصد بودجه سازمان‌ها و معاونت‌ها باید صرف فعالیت‌های فرهنگی شود که کمیته‌ای تخصصی در شهر این فعالیت‌های فرهنگی را بررسی می‌کند. ما نباید از یک نسخه واحد برای این فعالیت‌ها استفاده کنیم؛ یعنی تنها از طریق پوستر، بنر یا رادیو حرف‌هایمان را به مردم بزنیم، بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای انتقال پیام به مخاطبان استفاده کرد. در این قرارداد نیز برای ۵۰ برنامه که پیام فرهنگی را در حوزه مترو به مردم منتقل کند، این قرارداد بسته شده که هر برنامه ۱۰ میلیون هزینه خواهد داشت و قرار است در آن مهمترین مشکلات مترو از طریق این رسانه و این برنامه پرمخاطب با مردم در میان گذاشته شود و مطمئناً تاثیرگذاری این فرهنگسازی را در حوزه مترو به زودی مشاهده خواهیم کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    24 8
    شما فکر هیچی نباش فقط جیب راننده تاکسی ها رو پر کنید نه که بیچاره ها کم درامد دارند. توقع دارند از یک پزشک متخصص یا استاد دانشگاه که 22 تا 24 سال درس خوندن و زحمت کشیدن بیشتر درامد داشته باشند کاش به فکر همه مردم بودید
    • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      2 4
      معلومه صدات از جایی گرم بلند میشه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    11 1
    هیچ جای خبر اشاره نکردین که ارقام قرارداد مترو با خندوانه به ریاله؟
    • بی نام FI ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
      3 0
      چون به تومان است / مبلغ قرارداد نیم میلیارد تومان است
  • حسام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    4 1
    هرگونه رایزنی‌ برای تنظیم نظام جبرانی افزایش هزینه‌های سوخت رانندگان تاکسی در تهايت از جيب مسافران پرداخت مي شود
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 3
    دوستی اضهار نظر میکنی درباره ی کرایه تاکسی ها تاحالا به این فکر کردی که راننده تاکسی باید بادرامد خودش خرج خودشو خانوادشو ماشینشو دربیاره در صورتی که دست کم یه کارمند حقوقشو میگیره عید میشه عیدی شو میگره و... یکم فکر کنید بعد نظر بدید
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 1
    اون هم كارمندهايي با روزي كمترازيكساعت كار مفيد