ایرنا نوشت:

وزیر نیرو در دیدار با سفیر تاجیکستان از آمادگی ایران برای حضور فعال در اجرای طرح های آب و برق این کشور خبر داد.

حمید چیت چیان در دیدار با نعمت اله امام زاده سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی آب برای حیات، اظهار داشت: پیش قدمی تاجیکستان در برگزاری کنفرانس بین المللی آب حرکت بسیار شایسته ای است و ایران از ایفای نقش تاجیکستان در این مسئله مهم بین المللی حمایت می کند.

وزیر نیرو از حضور خود به عنوان نماینده رییس جمهوری کشورمان در این کنفرانس خبر داد و افزود: امیدوارم در این کنفرانس و دیدارهای پیرامون آن در مورد مسائل مطرح بین دو کشور به نتیجه برسیم و علاقه مندهای دو کشور با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اشتراک دینی، فرهنگی و زبانی مشترک ایران و تاجیکستان گفت: احساس نزدیکی ایران و تاجیکستان مسیر توسعه روابط بین دو کشور را بسیار هموار می کند و ما امیدواریم در زمینه تفاهم نامه های منعقد شده بین دو کشور به نتایج عملی دست پیدا کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به حضور ایران در اجرای طرح های آب و برق تاجیکستان و احداث سد سنگ توده 2 توسط شرکت فرآب گفت: سد سنگ توده2 در ارتباط دو کشور فقط یک پروژه عمرانی نیست و حل موضوع تعویق پرداخت های تاجیکستان در این پروژه، در گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

در این دیدار سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی «آب برای حیات» در روزهای 9 تا 11 ژوئن (19 تا 21 خرداد) در شهر دوشنبه اظهار داشت: در این کنفرانس نمایندگانی از 82 کشور دنیا و مجامع جهانی فعال در زمینه آب حضور خواهند داشت و در اصل جمع بندی فعالیت های 10 ساله جهانی در زمینه آب خواهد بود.

نعمت اله امام زاده ادامه داد: در برنامه های جانبی این کنفرانس دیدار وزیر نیروی ایران با وزیران انرژی، نقلیه و اقتصاد تاجیکستان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به علاقه مندی تاجیکستان برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی خود با ایران گفت: این کشور در بخش انرژی با کمک ایران به پیشرفت های مهمی دست یافته است و در سایر زمینه ها نیز امیدواریم سطح روابط اقتصادی خود را از رقم سالانه 300 میلیون دلار کنونی ارتقا دهیم.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ترک کرمان A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    روزی دنیای ترک متحد خواهد شد و تمام این سدها را که باعث نابودی کشاورزی در ازبکستان می شود را به بمب و موشک خواهد بست