ایرنا نوشت:

زنان مسلمان روهینگیایی در اردوگاه های مرگ مالزی و تایلند به وسیله قاچاقچیان انسان مورد ضرب و شتم و آزار جنسی گروهی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه استار مالزی روز چهارشنبه به نقل از زنان مهاجر روهینگیایی که در یک اردوگاه موقت در شهر 'پادانگ بسار' مالزی تحت درمان قرار دارند، اعلام کرد قاچاقچیان انسان مانند بردگان جنسی با این زنان برخورد کرده اند.

'نور خالده عبدالشکور' 24 ساله که هشت روز با نوزاد خود در یک اردوگاه در این شهر مالزی نگهداری شد، گفت: زنان روهینگیایی مورد تجاوز گروهی نگهبانان اردوگاه های قاچاقچیان قرار گرفتند.

وی گفت که در یک اردوگاه هر شب، دو یا سه زن جوان روهینگیایی توسط ماموران بازداشت و به محل های دیگری منتقل می شدند و مورد آزار جنسی قرار می گرفتند.

نور خالده عبدالشکور، دو زن مسلمان روهینگیایی را در اردوگاه مالزی نشان داد که پس از آزار جنسی به وسیله قاچاقچیان انسان باردار شده اند.

وی گفت مواردی وجود داشته است که ماموران زنان را برای چند روز در اختیار داشته اند و این زنان مجاز به بازگو کردن ماجرا نبودند وگرنه با مرگ یا ضرب و شتم مواجه می شدند.

این زن روهینگیایی همچنین گفت در اردوگاهی که وی سال گذشته بازداشت شده بود، 15 زن روهینگیایی قربانی شدند که پنج فرزند کوچک داشتند.

نور خالده می گوید 'نورالامین نبی حسین' همسر 25 ساله اش نیز اوایل سال 2014 با قایق به رانونگ در تایلند رفت تا خود را به مالزی برساند، اما قاچاقچیان انسان او را 22 روز در یک اردوگاه زندانی کردند، اما توانست فرار کند.

نورالامین که در حال حاضر در یک کارگاه آموزشی در الورستار مالزی کار می کند، گفت که خود و خانواده اش را برای یک زندگی بهتر سوار بر قایق های مرگ کرده است.

وی نیز افشا کرد نگهبانان اردوگاه های مرگ در مالزی و تایلند زنان روهینگیایی را مورد آزار جنسی قرار می دادند و وی صدای شیون و زاری زنان را شنیده است.

هزاران روهینگیایی مسلمان در استان راخین میانمار پس از ظلم و ستم بوداییان تندرو با حمایت دولت این کشور، به امید زندگی بهتر خانه و کاشانه خود را رها کرده و با قایق های مرگ تلاش کردند خود را به مالزی، تایلند و اندونزی برسانند.

بسیاری از این مردان و زنان مسلمان گرفتار قاچاقچیان انسان شده و همانند برده با آنان رفتار می شود و در صورت ندادن باج با مرگ مواجه می شوند.

پلیس مالزی و تایلند طی دو هفته گذشته بیش از 30 اردوگاه مرگ را در مرز دو کشور یافته که ده ها قبر و جسد در آن ها وجود داشته است.

این افراد براثر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده و یا به وسیله قاچاقچیان کشته شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =