معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: طرح استیضاح شهردار اعلام نشده بود که حالا پس بگیرند، پرونده هتل اسپیناس براساس ماده ۷۳ قانون شهرداری تهران خاتمه یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا در واکنش به اظهارات ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران ،بیان واژه "استیضاحم را پس می گیرم" توسط قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران را یک اشتباه لفظی خواند و تاکید کرد این عضو می بایست از واژه "سوالم را پس می گیرم" استفاده می کرد.

وی ادامه داد: این عضو شورای شهر تهران در سخنان خود اعلام کردند که استیضاح خود را پس می گیرم درحالی که استیضاحی به شهرداری اعلام نشده بود .

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه استیضاحی به شهرداری تهران ابلاغ نشده است، تصریح کرد: برابر قانون ابتدا باید رئیس شورای اسلامی شهر استیضاح را به شهردار ابلاغ کند و شهردار پس از 10 روز از ابلاغ استیضاح در جلسه حضور پیدا کند؛ استیضاح کننده دوباره سوال خود را مطرح کند و روال قانونی آن پس از رای گیری انجام شود.

وی اظهار داشت: در بیان این موضوع اشتباهی لفظی صورت گرفته است؛ ایشان نباید می گفت که من استیضاحم را پس می گیرم و باید می گفت که من سوالم را پس می گیرم.

امانی در ادامه به مضمون نامه عضو شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری با موضوع بررسی مجدد این هتل ،اظهار داشت: من پس از دریافت این نامه در گفتگو با رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشتم که شهرداری به لحاظ قانونی نمی تواند کار دیگری انجام دهد و اگر این عضو شورای اسلامی شهر تهران سوال دیگری داشتند و قرار بود که هتل اسپینانس را متراژ کنند می بایست پیش از طرح سوال از شهردار این کار را انجام می دادند.

وی ادامه داد: رئیس شورای شهر تهران خواستند که همکاری های لازم در این خصوص توسط شهرداری تهران صورت گیرد و کمیسیونی مشترک بین نمایندگان عضو سوال کننده، کمیسیون معماری و شهرسازی، کمیسیون نظارت و حقوقی و شهرداری تهران برای این موضوع تشکیل شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به ابهام موجود برای سوال کننده ،اظهار داشت: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص 10 هزار متر تخلف صورت گرفته از این عضو سوال پرسیدند که پاسخ آن نشان می داد که هنوز ابهاماتی برای سوال کننده وجود دارد.

امانی ادامه داد: پس از این موضوع به همراه قائم مقام شهردار تهران جلسه ای یک ساعته با عضو سوال کننده برگزار شد و در این جلسه موافقت شد که هیئت 4 نفره هتل را متراژ کنند و نتیجه حاصل شده در حضور شهردار تهران ارائه شود و اگر ثابت شد تخلفی توسط شهردار منطقه صورت گرفته با متخلف برخورد شود و اگر مشخص شد که تخلفی صورت نگرفته است و در خارج از چارچوب مجوز ماده 5 بوده و شهردار منطقه در آن نقشی نداشته است، عضو سوال خود را پس بگیرد.

وی با بیان اینکه عضو سوال کننده ابتدا 1300 متر و سپس 10 هزار متر و امروز 4 هزار و 740 متر را مطرح می کند گفت: قرار بود هیئت مشخص شده پس از جمع بندی میزان تخلف را اعلام کند در حالی که تاکنون این نشست برگزار نشده و توافقی صورت نگرفته است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اظهار داشت: موضوع 4 هزار و 740 متر هم ادعایی است که فعلا آقای قناعتی مطرح می کند و اگر نماینده شهرداری تهران در این کارگروه آن را تائید کند، شهرداری نیز آن را تائید می کند که اصلا این گونه نیست، و کمیسیون های معماری و شهرسازی نظارت و حقوقی الان اعلام کنند که آیا واقعا این عدد را تایید می کنند یا خیر؟.

وی ادامه داد: اصلا جلسه ای برگزار نشده است و بر روی مبانی با هم اختلاف دارند و معلوم نیست که بتوانند در خصوص این مبانی با هم توافق کنند و کار را پایان یافته تلقی کنند. بنابراین از نظر شهرداری تهران بر اساس ماده 73 قانون این بحث خاتمه یافته بوده و شهرداری هیچ وظیفه دیگری را در خصوص سوال آقای قناعتی در خصوص هتل اسپیناس ندارد.

امانی تاکید کرد: با توجه به استناد این عضو شورای شهر به تماس افراد رده بالای کشوری، تصمیم گیری با خود ایشان است با این حال شهرداری تهران بر اساس مر قانون با توجه به پایان یافتن مهلت مقرر، طرح سوال را خاتمه یافته تلقی کرده و هیچ مسئولیتی در قبال این پرونده نخواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    6 0
    روزنامه همشهری هم که شده توپخونه علیه دولت/ بذارید قالیباف بمونه تا زیر آب دولت رو خوب بزنه
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 1
    حرف شما درست ولی نه به هر قیمتی