۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

نسیم آنلاین نوشت:

قیمت نفت که در معاملات اولیه امروز به دلیل پیش‌بینی عدم کاهش تولید اوپک در نشست این هفته سازمان کاهش یافته بود، به دلیل رشد تقاضا، افزایش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت نفت که در معاملات اولیه امروز به دلیل پیش بینی عدم کاهش تولید اوپک در نشست این هفته سازمان کاهش یافته بود، به دلیل رشد تقاضا، افزایش یافت.

اوپک که بیش از 40 درصد تولید نفت خام جهان را در اختیار دارد، روز جمعه در وین تشکیل جلسه می دهد. اما به گفته سیتی بانک آمریکا احتمالا سقف فعلی تولید سازمان دست نخورده باقی خواهد ماند.

انرژی اسپکتس نیز روز سه شنبه اعلام کرد، روز جمعه تشکیل جلسه می دهد، اما در وضعیتی نیست که تولید خود را کاهش دهد.

«شکاف بین کشورهای عضو بسیار زیاد است و بدون مشارکت همه... عربستان تولید خود را کاهش نخواهد داد.

اما پس از آنکه علی النعیمی، وزیر نفت عربستان گفت که تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت، قیمت ها با افزایش مواجه شد.

جی پی مورگان اعلام کرد: تقاضای پالایشگاهی قوی نیز در افزایش قیمت ها موثر بوده است.

در نتیجه بروز اتش سوزی در کانادا، روزانه 233 هزار بشکه از تولید این کشور ماهش یافته، هرچند که آتش نشانان پیشرفت هایی در مهار اتش داشته اند و کارگران در حال بازگشت به برخی از سایت ها برای ارزیابی میزان خسارات هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت روز سه شنبه قبل از رسیدن به 65 دلار و 12 سنت، تا 64 دلار و 71 سنت پایین آمد.

قیمت نفت خام آمریکا هم با 20 سنت افزایش نسبت به جلسه قبل، به 60 دلار و 40 سنت رسید.

سیتی بانک در یادداشتی نوشت: «اظهارات وزیر نفت عربستان افزاینده قیمت ها بود و ضمن تایید فزونی فعلی عرضه در بازار، تقاضای قوی تر در نیمه دوم سال و برقراری توازن مجدد در بازار را پیش بینی کرد.»

اختلاف نظرها بین اعضای اوپک نتیجه اختلاف در هزینه های اکتشاف نفت است. عربستان طرفدار حفظ سقف تولید فعلی برای دفاع از سهم اوپک از بازار است، اما ایران و ونزوئلا طرفدار کاهش تولید برای افزایش قیمت ها هستند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =