ایسنا نوشت:

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به اظهارات اخیر معاون بیمه مرکزی مبنی بر مجوزدار نبودن بیمه آتیه برای ارائه خدمت صندوقی به بیمه شدگان آموزش وپرورش واکنش نشان داد و گفت: هر سال پس از عقد قراردادهای ما معاونین بیمه مرکزی اظهارنظر می‌کنند ما در حال حاضر مجوزی از بیمه مرکزی نداریم ولی مجوز برای کارکرد خودمان داریم. آنها باید بپذیرند ما هستیم و بیمه تکمیلی نیمی از کشور با ماست.

به گزارش رضا ادیانی در نشستی خبری گفت: 9883 مرکز طرف قرارداد تا پایان سال 93 داشتیم، 280 بیمارستان دولتی، 107 مطب، 60 مرکز تصویربرداری، 9 مرکز دی‌کلینیک، 56 مرکز وابسته به نیروهای مسلح، از این جمله هستند.

وی ادامه داد: براساس قوانین بالادستی از سال 1373 این شرکت به عنوان کارگزار سازمان بیمه سلامت شناخته می‌شود و مجوز لازم را برای کار حوزه در بیمه تکمیلی که جزوی از بیمه سلامت است داراست. به همین جهت کار خود را در سال‌های اخیر توسعه داده و می‌توان گفت بیش از 50 درصد از بیمه تکمیلی کشور برعهده آتیه‌سازان حافظ است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: عمده‌ترین فعالیت ما در سال جاری توسعه خدمات و تعداد بیمه‌شدگان خواهد بود، پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت حدود 9 تا 10 میلیون نفر را تحت پوشش داشته باشیم.

ادیانی به تجمیع بیمه پایه و تکمیلی سازمان بیمه سلامت و توانمندسازی بیمه‌شدگان به عنوان اولویت‌های این شرکت اشاره و اظهار کرد: قصد داریم طرحی را به صورت پایلوت اجرا کنیم که براساس آن اگر بیمه شده‌ای که هم بیمه پایه و هم تکمیلی‌اش برعهده سازمان بیمه سلامت و آتیه‌سازان حافظ است و وارد بیمارستانی شد، دیگر هیچ پولی برای دریافت هر نوع خدمتی نپردازد.

وی افزود: به عنوان مثال پرسنل آموزش و پرورش و همچنین اعضای صندوق بازنشستگی کشوری بیمه پایه‌شان متعلق به بیمه سلامت و بیمه تکمیلی‌شان متعلق به آتیه‌سازان حافظ است. این اقدام می‌تواند به دو روش انجام شود، روش اول آن است که وصول سرانه از یک محل اتفاق بیفتد و یا روند رسیدگی را یکپارچه کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در ادامه در واکنش به اظهارات اخیر معاون بیمه مرکزی مبنی بر مجوزدار نبودن بیمه آتیه برای ارائه خدمت صندوقی به بیمه شدگان آموزش وپرورش گفت: هر سال پس از عقد قراردادهای ما معاونین بیمه مرکزی اظهارنظر می‌کنند و چند بار هم به مراجع قانونی شکایت کرده‌اند اما ما چندین بار از مراجع مختلف نظیر دیوان محاسبات مجوز دریافت کردیم و ضرورتی نداشته است که برای بیمه تکمیلی از بیمه مرکزی مجوز بگیریم.

ادیانی ادامه داد: ما در حال حاضر مجوزی از بیمه مرکزی نداریم ولی مجوز برای کارکرد خودمان داریم. آنها باید بپذیرند ما هستیم و بیمه تکمیلی نیمی از کشور با ماست.

وی افزود: به صورت حق‌العمل‌کاری با آموزش و پرورش قرارداد خود را برای چند ماه دیگر تمدید کردیم و براین اساس ما به آنها کمک می‌کنیم اما خود آموزش و پرورش بر منابعش مدیریت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: چهار بسته پیشنهادی برای فرهنگیان در نظر گرفته بودیم که در نهایت دو بسته آن نهایی شد، حدود 50 تا 60 درصد فرهنگیان بسته شماره 2 را انتخاب کردند.

ادیانی ادامه داد: در قرارداد سال جاری آتیه با آموزش و پرورش بیشترین مراجعات به ویزیت با 47 درصد اختصاص داشت، پس از آن 23 درصد مربوط به دارو 13 درصد مربوط به آزمایش و 10 درصد مربوط به پاراکلینیک بوده است. امسال آموزش و پرورش بیماری‌های خود ایمنی مانند لوکوس و پری‌کنسر را به لیست تعهدات خود برای بیماران خاص اضافه کرده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =