تسنیم نوشت:

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: امضا برای استیضاح قالیباف را تا ۶ ماه دیگر هم می‌توانم پیگیری کنم.

ابوالفضل قناعتی در ادامه یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به سخنان معاون قالیباف توضیحاتی بیان کرد که واکنش سایر اعضای شورای شهر را در پی داشت و مدت زمان قابل توجهی از جلسه امروز را به خود اختصاص داد.

وی در واکنش به اظهارات معاون قالیباف،‌ گفت: وقتی یک عضو شورا از پاسخ شهردار قانع نمی‌شود باید در ادامه از چه کلمه‌ای استفاده کند؟ بنده قانع نشدم و در ادامه این روند باید موضوع استیضاح را طرح می‌کردم.

قناعتی خطاب به دوستی که با میکروفن خاموش قصد بیان توضیحاتی داشت،‌ گفت: وکیل مدافع شهرداری نباشید و بگذارید حرفم را بیان کنم. بنده می‌توانستم این موضوع را برای استیضاح پیگیری کنم ضمن اینکه قانون نیز چنین اجازه‌ای را داده است اما بنده این کار را نکردم.

وی تصریح کرد: بنده از روزی که قانع نشدم تا 6 ماه دیگر هم می‌توانم برای طرح استیضاح امضا جمع کنم ولی از این امر گذشتم. این در حالی است که میزان تخلفی که تاکنون احصا کردم 4 هزار متر است و تخلف رخ داده بیش از این رقم است ضمن اینکه موضوعات دیگری درباره این پروژه مطرح بود که من حیا کردم و آنها را نخواندم.

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه اظهارات قناعتی،‌ گفت: استنباط بنده از قانون این است که بعد از طرح سئوال باید درباره قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ، رأی‌گیری شود. وجداناً باید بگویم قناعتی حق دارد این موضوع را پیگیری کند اما باید پس از بیان توضیحات شهردار قانع شدن یا نشدن اعضا به رأی گذاشته می‌شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز در ادامه سخنان مطرح شده اظهار داشت: سخنان قناعتی باعث می‌شود ما نیز درباره این موضوع حرف بزنیم. ما به عنوان کمیسیون شهرسازی موافق پیگیری این موضوع از سوی قناعتی هستیم ولی خوب است که قبل از اعلام ارقام، موضوع را بررسی کند.

وی افزود: قناعتی چندی پیش اعلام کرد میزان تخلف این پروژه 10 هزار متر است و ما شوکه شدیم‌!‌ این در حالی است که به وی اعلام کردیم اگر بر اساس 4 هزار متری که مربوط به قسمت بالکن است این ارقام را اعلام می‌کنید اشتباه است.

سالاری خاطرنشان کرد: استنباط بنده این بود که موضوع منتفی شده زیرا قناعتی نتوانست بحث‌های انتقادی درباره این موضوع را به خوبی تبیین کند و پیگیری برای "متر" کردن پروژه نیز تلویحاً منتفی شده است. اگر می‌خواستید احترام هتل سازی و غیره را نگه دارید باید قبلاً این کار را می‌کردید، ما دوست داریم آنچه گفتید درست از آب درآید تا جلوی تخلفات گرفته شود اما باید احتیاط کنیم و درست حرف بزنیم.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =