استاندار همدان خواستار حمایت هرچه بیشتر وزارت جهاد کشاورزی از برنامه های استان در این حوزه به ویژه در زمبنه صنایع تبدیلی، تغییر نوع کشت از پرآب بر به کم آب بر و آبیاری مدرن شد

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین در همدان و به نقل از اداره کل روابط عمومي استانداري همدان، محمد ناصر نيکبخت در ديدار با خليل آقايي، قائم مقاوم وزير جهاد کشاورزي در امور مجلس، گفت: دولت تدبير واميد مظلوم است و به لحاظ منابع مالي ، فروش نفت و بلوکه شدن پول ها و وضعيت پروژ هاي نيمه تمام که ميزان آن 400 هزار ميليارد تومان است، شرايط اعتباري سختي دارد.

وي ادامه داد: با اين شرايط که از آن اطلاع داريم ، از وزارت جهاد کشاورزي انتظار حمايت و تقويت برنامه هاي کشاورزي استان را داريم زيرا بيش از 70 درصد اعتبارات در وزارتخانه ها متمرکز است و وزير جهادکشاورزي وزير کارآمد و پرتواني است.

استاندار با تاکيد بر مزيت ذاتي کشاورزي براي همدان، افزود: کشاورزي در همدان اگر بخواهد ماندگار شود، کشاورز بايد به توصيه هاي وزارتخانه اعتماد و باور کند و لازم است لوازم و پشتوانه اجرايي آن فراهم شود تا بتوان از منابع کشور بخصوص آب بهتر استفاده کرد.

نيکبخت اظهار داشت: استان همدان به لحاظ آبي وضعيت خوبي ندارد و مشکل آب استان را تهديد مي کند. سال گذشته 650 حلقه چاه غير مجاز مسدود شد و 10 هزار هکتار مجهز به آبياري مدرن شد زيرا هيچ راهي نداريم و بايد از آبياري سنتي پرهيز کنيم و با شعار نمي شود، کشاورزي را اداره کرد.

وي بيان داشت: به رغم اينکه همدان بيش از 3 ميليون تن محصولات کشاورزي مازاد دارد اما از صنايع تبديلي برخوردار نيست و در نوع کشت نيز غالب آن آب بر است.

استاندار در اين ديدار خواستار حمايت وزارت کشاورزي از برنامه هاي استان بخصوص در زمينه گسترش صنايع تبديلي، آبياري مدرن ، تغيير نوع کشت ، پايلوت شدن همدان در پاره اي از برنامه هاو نوآوري هاي وزارتخانه و پرداخت خسارت واقعي به کشاورزان در بيمه کشاورزي شد.

قائم مقاوم وزير جهاد کشاورزي در امور مجلس نيز با تقدير از تلاش هاي استاندار در زمينه کشاورزي گفت: اين تلاش ها و توجه ها ، اتحادي را در پيگيري مسائل بخش کشاورزي استان ايجاد کرده است.

خليل آقايي افزود: برنامه وزارتخانه حمايت همه جانبه از استان هاي مستعد و پيشرو در کشاورزي است.

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =