شهرداریها نمی توانند به تنهایی پویایی اقتصاد شهری را رقم بزنند

معاون اداری و مالی شهرداری کرج گفت: ظرفیت ها و استعدادهای سرمایه گذاری در کلانشهر کرج با هدف جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی شناسایی و تبیین شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین-البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج فرج الله ایلیات با بیان این مطلب افزود: شهرداری کرج توان حجم بالایی از میزان سرمایه گذاری ها را دارد و می تواند سالانه مبلغ قابل توجهی را به عنوان سرمایه جذب و در بخش های مختلف شهری اعم از زیرساختی، عمرانی و توسعه شهر صرف کند.

وی با اشاره به استعداد مناطق 12 گانه شهرداری کرج در شکل گیری فضاهای متنوع سرمایه گذاری، عنوان کرد: با شناخت این استعدادها و بالفعل کردن آن می توان در توسعه اقتصاد شهری اقدامات موثری را به انجام رساند؛ آنچه در این راستا مهم است، بهره برداری منطقی و عادلانه از فرصت های سرمایه گذاری در مناطق شهری است.

ایلیات، گفت: فرصتهای سرمایه گذاری باید با توجه به کشش و ظرفیت مناطق در مدار تحقیق، اجرا و بهره برداری قرار گیرد، در غیر اینصورت با حجمی از آشفتگی در سرمایه گذاری مواجه می شویم و به تبع آن استفاده بهینه از این فرصت ها از دست می رود.

وی با اشاره به حجم وسیع مسئولیت های مدیریت شهری به هزینه بر بودن کار اجرایی در سیستم شهرداری اشاره کرد و افزود: به طور قطع و یقین شهرداری ها نمی توانند به تنهایی پویایی اقتصاد شهری را رقم بزنند؛ زیرا در هر شهری به ویژه در کلانشهرها حرکت در مسیر توسعه شهری و اجرای طرح های کلان نیاز به سرمایه ای متناسب با بزرگی پروژه تعریف شده دارد.

ایلیات با تاکید بر اینکه اجرای طرح های کلان در جوامع شهری و کلانشهری از ضروریات است، بیان کرد: برای به سرانجام رساندن امور سرمایه گذاری علاوه بر توان موجود نیاز به بهره برداری از سرمایه های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کلانشهر کرج، از آمادگی مدیریت شهری برای مشارکت بخش خصوصی در انجام و تکمیل پروژه های عمرانی خبر داد.

کرج؛ توانمند در اجرای پروژه های کلان عمرانی

معاون اداری و مالی شهرداری کرج در ادامه با ارزیابی مثبت از توانمندی این کلانشهر در امر سرمایه گذاری، عنوان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته تاکنون در کرج پروژه های متعددی با تنوع و گستردگی مختلفی اجرا شده است که بی شک رسیدن به این موفقیت مرهون مدیریت صحیح و اصولی و بهره گیری از فرصتهای سرمایه گذاری است.

این مسئول افزایش حجم اقدامات عمرانی در سطح کرج را یادآور شد و با بیان اینکه شهر به لحاظ انجام فعالیت های عمرانی ظرفیت بالایی دارد و این مهم دایره فعالیت در این کلانشهر را دو چندان می کند، گفت: کرج در مقطع کنونی دوران خیزش عمرانی، سازندگی و اقدامات زیرساختی را طی می کند. باید اذعان داشت برای رساندن کرج به جایگاه واقعی نیازمند اهتمام و وحدت رویه مسئولان دستگاه های ذیربط هستیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =