علت تاخیر در اتمام فاز اول تله کابین اورمیه چیست؟

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: فاز اول تله کابین اورمیه از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا ، داوود فرازی اظهار کرد: ایستگاه اول تله کابین اورمیه شامل چهار فازبوده که فاز اول آن از سال ۹۱ با صدور مجوز ساخت پروژه شروع به کار کرده است. این ایستگاه دارای مجموعه‌های تفریحی، پذیرایی و اقامتی برای گردشگران بوده و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تمامی عملیات عمرانی و دکل‌گذاری و خرید تجهیزات، سیستم ها و کابین های حمل مسافر تله کابین اجرا شده است، گفت: متاسفانه برای راه اندازی فاز اول منتظر واگذاری زمین های ایستگاه دوم هستیم.
فرازی با بیان اینکه ایستگاه دوم تله کابین اورمیه ارتفاعات مشرف به روستای بند بوده و عملیات دکل گذاری تا این ایستگاه اجرا شده است، افزود: در حال حاضر حدود دو هکتار زمین برای راه اندازی فاز اول این پروژه مورد نیاز است که باید از طریق منابع طبیعی و امور اراضی تامین شود.
وی ادامه داد: اگر زمین‌های مورد نظر از سوی دستگاه های ذی‌ربط ارائه شود فاز اول تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.
فرازی با بیان اینکه مجری طرح پروژه تله کابین اورمیه، شرکت گردشگری هزاره غرب و هم چنین مشارکت سرمایه گذار خارجی از بخش کردستان عراق است، افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه تله کابین اورمیه یک پروژه بلند مدت بوده و نزدیک به سه سال مجوز اجرای آن گرفته شده است، اظهار کرد: متاسفانه به علت واگذار نشدن ۲ هکتار از اراضی ایستگاه دوم، ۳۰ میلیارد تومان از سرمایه سرمایه گذار خارجی به مدت دوسال راکد مانده و هیچ بهره ای نداشته است.
وی تصریح کرد: هر چند تلاش مسئولین وارد کردن سرمایه گذاران خارجی به کشور و فراهم کردن زمینه بهره برداری از پتانسیل های گردشگری برای سرمایه گذاران است اما روند پروژه سبب دلسرد شدن سرمایه گذار خارجی می شود.
فرازی خاطر نشان کرد: به طور کلی با تکمیل و اجرایی شدن این پروژه، تله کابین اورمیه به طول ۳۶ کیلومتر بزرگ ترین تله کابین دنیا خواهد بود.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه تکمیل و تسریع در روند اجرای زیرساخت ها و واگذاری زمین مستلزم حمایت و همکاری های مسئولین ارشد استانی و کشوری است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری ارگان ها و دستگاه های مربوطه این مشکل را به زودی مرتفع کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =