نظر آیت ­الله موسوی اردبیلی درباره ساخت و ساز جدید حرم امام(ره)

در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل(س) مدیران و مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ـ دفتر قم با حضرت آیت ­الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار کردند.

به گزارش جماران، در این دیدار پس از ارائه گزارشی از فعالیت­‌های علمی ـ پژوهشی مؤسسه توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی مسئول مؤسسه در قم، حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی اظهار داشت:خاطرات و اطلاعات هر شخص به مرور زمان فراموش می­‌شود و من هم اکنون به وضوح این وضعیت را مشاهده می­‌کنم، لذا شما هر چه در صدد ضبط و حفظ آثار و اندیشه­‌های امام تلاش کنید انشاالله نزد خداوند متعال مأجور هستید و من برای موفقیت شما دعا می­‌کنم.

ایشان در رابطه با افتتاح حرم اصلی امام در مراسم سالگرد امسال اظهار داشت: چنین ایراد و اعتراضی نسبت به حرم­‌های ائمه معصومین(ع) هم بیان می‌شده و بعضی می­‌گفتند به جای این هزینه­ ها برای فقرا لباس تهیه کنید، حتی وقتی مرحوم آیت ­الله بروجردی مسجد اعظم را بنا کرد مورد اعتراضاتی قرار گرفت که چه نیازی است و چرا چنین هزینه ­ای؟

من خودم وقتی در اردبیل بودم مساجد و حسینیه­ های متعددی ساختم که آنجا هم برخی اعتراض می­‌کردند که من گفتم مردم پول دادند تا مسجد و حسینیه بسازیم، شما هم پول بدهید تا هر چه خواستید برایتان بسازیم. اگر مراسم سالگرد برای امام برگزار نمی­‌شد در آینده اصل انقلاب و امام را انکار می­‌کردند. چنانکه بعضی درباره نهج ­البلاغه امیرالمؤمنین(ع) چنین حرف نادرستی زده و می‌زنند که سید رضی خودش این مطالب را انشاء کرده است. چندان به این حرفها توجهی نداشته باشید و خدمات خودتان را انجام دهید.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =