واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل ضمن دفاع از توافق هسته ای که میان قدرت های بزرگ و ایران درباره برنامه هسته ای این کشور در حال شکل گرفتن است، تاکید کرد توسل به گزینه نظامی، مسئله ایران را حل نخواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد تنها با توافق و نه با یک حمله نظامی است که می توان مانع از تجهیز ایران به سلاح اتمی شد.
باراک اوباما خاطر نشان کرد:  من فکر می کنم که می توانم نه بر پایه امید، بلکه بر اساس واقعیات، شواهد و تجزیه و تحلیلها ثابت کنم که بهترین راه برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، انعقاد یک توافق نامه محکم و قابل راستی آزمایی با این کشور است. این مطالب بخش هایی از این مصاحبه باراک اوباما است که دوشنبه شب با شبکه تلویزیون غیردولتی 2اسرائیل صورت گرفت.
رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه تاکید کرد گزینه نظامی درباره ایران حتی اگر آمریکا در آن مشارکت داشته باشد، مشکل را حل نخواهد کرد بلکه به طور موقت سرعت برنامه هسته ای ایران را کند خواهد کرد اما آن را حذف نخواهد کرد.
باراک اوباما در پاسخ به سوال مجری شبکه 2 تلویزیون اسرائیل در این خصوص که شاید اسرائیل پس از توافق قدرتهای بزرگ و تهران بر سر برنامه هسته ای ایران، بدون اطلاع قبلی به آمریکا تاسیسات هسته ای این کشور را هدف حمله نظامی خود قرار دهد، از هر گونه گمانه زنی در این باره خودداری کرد.
باراک اوباما خاطر نشان کرد: آنچه که من می توانم به مردم اسرائیل بگویم این است: من نگرانی و ترس شما را درک می کنم. اسرائیل سرسخت ترین منتقد توافق نامه اولیه ای است که آوریل گذشته میان ایران و قدرت های بزرگ از جمله آمریکا در سوئیس منعقد شد. پس از این توافق نامه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاشهای رسانه ای و دیپلماتیک خود را به منظور جلوگیری از انعقاد توافق نامه نهایی میان ایران و قدرت های بزرگ که مهلت سی ام ژوئن برای آن تعیین شده است، ادامه داد و هشدار داد که گزینه اقدام نظامی اسرائیل بر ضد تاسیسات هسته ای ایران همچنان روی میز است.
گروه پنج به علاوه یک از بیش از بیست ماه پیش تلاش می کند توافق نامه ای با ایران در زمینه هسته ای امضا کند که ماهیت صرفا مسالمت آمیز برنامه هسته ای این کشور را تضمین کند و در ازای آن تحریم های بین المللی بر ضد این کشور برداشته شود. ایران و قدرت های بزرگ جهان دوم آوریل گذشته توافق نامه اولیه ای امضا کردند که راه را برای انعقاد توافق نامه نهایی تا سی ام ژوئن درباره برنامه هسته ای ایران باز کرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب است که خودشان هم اذعان دارند که توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند در غیر اینصورت با سرب داغ و جواب قاطع و دندان شکنی مواجه می شوند آمریکا بداند ، متحدانش بدانند که اگر دست از پا خطا کنند قبل از اینکه فکر کار دیگری به سرشان بزند از روی کره خاکی محو خواهند شد