مدیر مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: جمعیت بیماران سالک در اصفهان به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد که نمی‌توان گفت ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان رضا فدایی در مورد شیوع بیماری سالک در استان اصفهان به دلیل بروز خشکسالی های متعدد و وجود گردوغبار به مهر اظهار داشت: این موضوع که ۷۰ درصد جمعیت مردم اصفهان بالقوه زمینه ابتلا به سالک دارند را تکذیب می کنم.

وی با بیان اینکه بیماری سالک در شمار بیماری های مهمی است که نمی توان آن را بی اهمیت شمرد، ادامه داد: سالهاست که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری استانداری اصفهان در قالب کارگروه های مختلف اقدام به اجرای برنامه های کنترلی برای پیشگیری و کنترل جمعیت بیماری سالک کرده است.

مدیر مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان یادآور شد: بیماری سالک به صورت دوره ای رشد و کاهش می‌یابد و در یک دوره ۴ یا ۵ ساله شاهد افزایش موارد جدید بیماری سالک هستیم بنابراین نمی توان گفت که امسال با رشد این جمعیت مواجه خواهیم شد یا جمعیت آنها ثابت می ماند و یا کاهش می یابد.

وی افزود: بیماری سالک طی دو تا سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

فدایی با اظهار اینکه گرد و غبارها تاثیری در بروز موارد جدید بیماری سالک در اصفهان ندارد، اعلام کرد: سالک با جنس خاک و رطوبت ارتباط دارد اما خشکسالی، لانه گزینی جوندگان و پوشش گیاهی در اراضی، وجود پشه و موش از عوامل تاثیرگذار در بروز این بیماری هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =