واحدمرکزی خبر نوشت:

جنگنده های نیروی هوایی ارتش سوریه در عملیاتی دقیق مرکز تجمع سرکردگان ارشد گروه تکفیری داعش را درمنطقه «طبقه» از توابع استان رقه هدف قرارداد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق ، منابع ارتش سوریه این عملیات را بی سابقه توصیف کردند که با سی حمله هوایی صورت گرفت و در آن ده ها تن از سرکردگان ارشد داعش کشته شدند .
به گفته این منابع ، نیروی هوایی ارتش پس از نفوذ اطلاعاتی و اطلاع یافتن از نشست محرمانه سرکردگان نظامی وامنیتی گروه تروریستی تکفیری داعش به این عملیات دست زد .
اما در مناطق شمال شهرحلب نبرد خونین داعش با دیگر گروه های تکفیری ادامه دارد .
داعش دراین درگیریها که تاکنون ده ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته به دنبال اشغال شهر مهم «مارع» و سپس سیطره بر منطقه مرزی اعزاز با ترکیه است .
تکفیریهای داعش در سه روز گذشته هفت شهرک و روستا به ویژه صوران را پس از بیرون راندن دیگر گروه های تکفیری تصرف کرده اند.
سرلشکر بازنشسته یحیی سلیمان در خصوص این درگیریها به خبرنگار ما گفت: هدف داعش از عملیات در شمال حلب، سیطره بر منطقه مرزی با ترکیه و سپس پیشروی به سمت شهر حلب است، تا امارت خود را به این سمت گسترش دهد، این امر البته خوشایند القاعده نیست، به ویژه اینکه این تشکیلات تروریستی درصدد اعلام امارتش در استان ادلب است.
در همین ارتباط ، گروه تکفیری القاعده در پاسخ به درخواست کمک گروه های تکفیری درگیر با داعش در شمال حلب دایر بر افزایش این کمک ، ابراز آمادگی کرده است اما به شرطی که این گروه ها به «جیش الفتح» شاخه نظامی خود در آن منطقه بپیوندند .
دکتر «ابراهیم زعیر» استاد دانشگاه دمشق نیز در خصوص درگیریها میان گروه های تروریستی در شمال استان حلب می گوید: درگیری دو گروه تکفیری داعش و القاعده ناشی از رقابت میان حامیان خارجی این گروه هاست، ضمن اینکه دولت اردوغان به رغم حمایت کنونی از داعش باید نگران سیطره این گروه برمنطقه اعزاز درمرز سوریه با ترکیه باشد.
حال با توجه به رقابت خونین داعش و القاعده در شمال استان حلب، پیش بینی ها حاکی از شدت گرفتن درگیری میان این دو گروه تکفیری در این منطقه در روزهای آینده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 1
    ترکیه ،عربستان ،قطر وامارات حامیان و تولید کنندگان داعش والقاعده و جبهه النصره هستند