ایرنا نوشت:

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: جوان ها سرمایه های کشور هستند و آنان نباید قربانی جریان های سیاسی شوند.
مرتضی میرباقری روز دوشنبه در همایش گرامیداشت مقام جوان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان خطاب به جوانان افزود: عرصه سیاسی را عرصه اول فعالیتی خود انتخاب نکنید و تخم مرغ هایتان را در سبد احزاب سیاسی قرار ندهید.

وی بیان کرد: جوانان پس از اینکه در حوزه اجتماعی خود را تثبیت کردند وارد حوزه سیاسی شوند.

وی گفت: امروز مردم گرفتاری های بسیاری دارند و نسل جوان ما به دلیل فضای دموکراتیک بوجود آمده می تواند در یکسری مقوله ها و تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: تریبونی که در اختیار نسل جوان است و فضای سایبر و سایت ها و غیره را شامل می شود چندین برابر تریبون های نسل قبل از آن است.

وی گفت: نسل گذشته دیو استبداد را پایین کشید و نسل فعلی شعار استقلال و عدم وابستگی را مطرح می کند که البته شما جوانان باید با این دستمایه های بزرگ جلو بروید.

میرباقری تصریح کرد: نباید کسی سر جوانان کلاه بگذارد و نباید کسی شما را به لحاظ شکلی دچار اشتباه کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان جوانان باید دوباره فعال شود گفت: سازمان جوانان زیر سایه وزارت ورزش خفه شده و مرده است و باید استقلال خود را بدست آورد.

وی اضافه کرد: مسائل امروز ما مسائل دیروز نیست و انرژی فوق العاده، خلاقیت، ابتکار و امید خوشبختانه وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز مسائل جوانان و حوزه جوانان را دقیق می دانند و هم دغدغه خاطر عمیق دارند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: رییس جمهوری نیز به این قشر توجه ویژه ای دارد.

وی موضوع جوانان و دوره جوانی را متفاوت از یکدیگر دانست و اظهار کرد: در ایران از سن بلوغ تا زمانی که فرد وارد بازار کار می شود و ازدواج می کند 14 تا 15 سال طول می کشد که دوره جوانی است و مختصات این دوره باید شناخته شود.

میرباقری گفت: باید هر کس کار خود را در شکل گیری شخصیت، هویت یابی و هویت جویی جوانان انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی باید طی فرآیندی در جوانان ملکه و زمینه های آن حاصل شود.

وی افزود: در بحث ها به دوره جوانی کمتر توجه شده و آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به آن خیمه بزنند و این موارد مطرح شده باید مورد بازبینی قرار گیرد.

میرباقری اظهار کرد: نهادهای رسانه ای که دنیای جوانی، هندسه و جغرافیای این دوره را نمی شناسند باید آن را بشناسند و مهندسی کنند.

وی افزود: مختصات فضای غیررسمی جوانان که در شکل گیری شخصیت آنها تاثیرگذار است باید شناسانده شود زیرا یک سوم وقت جوان ها در روز به این فضاهای غیررسمی اختصاص دارد.

وی گفت: این ایستگاه غیررسمی و فراغتی است و فضای سایبر در اختیار شما جوانان قرار گرفته که بسیار مهم است و این ایستگاه قابل مذاکره است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز مردم ایران به دلیل پایمردی و اینکه خواستند مستقل و آزاد زندگی کنند انواع و اقسام مشکلات و گرفتاری ها برای آنها بوجود آمده و اگر نسل جوان این مشکلات را درک کند و داوطلبانه برای رفع آنها وارد شود، بسیار زود شکفته می شود.

وی افزود: جوان ها با امید، خلاقیت و ابتکار میان برهایی را برای مبارزه با مشکلات ترتیب دهند.

میرباقری گفت: جوانان حقوق و مطالباتی دارند اما حتما در کنارش مسوولیت هایی هم دارند.

وی اظهار کرد: با وجود همه فراز و فرودهایی که داشتیم در حال حاضر در نقطه مناسبی در حوزه جوانان قرار داریم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در مجامع جهانی جزء یک یا دو کشوری بودیم که حرف نو داشتیم و حرف های خود را متین و مستدل مطرح می کردیم.

وی خطاب به جوانان کرمان گفت: همیشه در صحنه باشید و خسته نشوید که اینها ویژگی های جوانی است و استاندار کرمان نیز به کار شما ایمان دارد.

میرباقری افزود: نسل قبل از شما مساله وابستگی را قطع کرد و افراد بزرگی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی، رزم حسینی و کسانی که ادعایی ندارند، بذر استقلال را پاشیدند.

وی گفت: این افراد در هشت سال دفاع مقدس تلاش کرده و امروز می شود از این وضعیت ثمراتی به دست آورد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =