سریال «شهرزاد» بار دیگر در شهرک سینمایی غزالی «لاله‌زار» دهه‌ی سی را زنده کرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اين مجموعه که اینروزها در میانهی فیلمبرداری است برای تصویربرداری بخشی از قسمتهای خارجی قرار است طی یکی دو هفتهی آینده به شهرک سینمایی غزالی برود.

گروه هنری و طراحی صحنه این سریال اما زودتر از سایر گروه به شهرک سینمایی رفتند و دست به بازسازی وسیع بخشی از آن از جمله خیابان لالهزار زدند که یکی از مهمترین خیابانهای تهران در دههی سی و البته یادگاری علی حاتمی برای سینما است.

گروه هنری شهرزاد مغازهها و خیابان لالهزار شهرک سینمایی را بار دیگر طراحی کرده و علاوهبر بازسازی برخی از ساختمانهای داخل این خیابان از جمله گراندهتل و سینما تابان و جواهری غازاریان، در این خیابان بیش از سی مغازهی جدید را که در دههی سی در خیابان لالهزار شناخته شده بودند به این خیابان اضافه کردند.

شهرک سینمایی

دفتر «روزنامهی باختر امروز» که دکتر حسین فاطمی آن را منتشر میکرد یکی از ساختمانهایی است که در شهرک سینمایی غزالی برای مجموعهی شهرزاد ساخته شده است. صفحهفروشی بتهوون که در سال 1332 توسط مرحوم کریم چمنآرا در لالهزار شروع به کار کرد نیز یکی دیگر از مغازههایی است که در خیابان لالهزار ساخته شده است. خیابان لالهزار تنها بخش از شهرک غزالی نیست که تیم هنری و طراحی مجموعهی شهرزاد آن را بازسازی کرده است.

ایدهی ساخت شهرک سینمایی غزالی در سال 1358 توسط شادروان علی حاتمی و ولیا... خاکدان مطرح شد. حاتمی در آن زمان ایدهی ساخت شهرکی سینمایی را برای مجموعهی تلویزیونی که به تهران دهه بیست مربوط بود، داشت. ایدهای که بعد از انجام مطالعاتی که روی شهرک سینمایی چینهچیتا داشت با طراحی جانی کورتینا یکی از مشهورترین طراحان ایتالیایی و گروه بزرگ او در مقیاس يك به صد آماده و بعد از مکانیابی در زمینی حدود 10هکتار اجرا شد.

در طراحی اولیهی خیابانهای اصلی تهران قدیم یعنی خیابان لالهزار و میدان توپخانه و خیابان اکباتان بازسازی شد. حاتمی بعدها برای فیلم جهان پهلوان، محلهی خانیآباد را نیز به این شهرک اضافه کرد.

این شهرک سینمایی یادگاری مهم علی حاتمی بود که فضای مناسب آن امکان ساخت دکورهای سریالهای تازهای را میداد. اما این نخستین بار است که بعد از چندین سال بخشی از تهران قدیم آن بازسازی چنین گستردهاي را شاهد است.

شهرک سینمایی

داستان مجموعهی شهرزاد در سال 1332 آغاز میشود و تلفیقی از تاریخ، عاشقانهها و رقابت بر سر قدرت در این دهه را به نمایش میگذارد. براي ساخت این مجموعه که یکی از بزرگترین مجموعههایی است که در چندسال گذشته در بخش خصوصی تولید شده است، بیش از 100 لوکیشن بازسازی شده و به شکل دههي سی بازگردانده شده است.

داستان سریال «شهرزاد» توسط حسن فتحی با همراهی «نغمه ثمینی» نوشته شده است. در «شهرزاد» سهنسل از ستارههای شناختهشدهی تئاتر، سینما و تلویزیون در کنار یکدیگر قرار گرفته و داستان آن را بازگو میکنند. علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشمپور، محمود پاکنیت، مهدی سلطانی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پریناز ایزدیار، نسیم ادبی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برقنورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

قسمتهای میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحلهی فیلمبرداری است، و بهطور همزمان قسمتهای فیلمبرداریشدهی ابتدایی آن در حال صداگذاری و تدوین است.

مجموعهی «شهرزاد» به تهیهکنندگی سیدمحمد امامی و سرمایهگذاری سیدمحمدهادی رضوی و سیدمحمد امامی از نيمهی امردادماه 1394 روانهی شبکهی خانگی خواهد شد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرگس A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    13 2
    هی دل ما رو آب کنید بابا هنوز تا مرداد خیلی مونده
  • حسام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    9 0
    عاشق حسن فتحی ام بی صبرانه منتظر اومدن این سریالم
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    10 0
    این سریال باید فوق العاده باشه
  • masih A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    5 0
    روح اسطوره سینمای ایران، علی حاتمی شاد که همچین یادگاری رو از خودش به یادگار گذاشت...
  • جاوید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 4
    چند سالی هست که کارگردان های خوب تلوزیون افت شدیدی پیدا کردن مثل آقای لطیفی و فتحی اما امیدوارم این یکی سریال خوبی از آب دربیاد.
  • نگار IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    ببخشیدکدوم کاراقای فتحی افت کرده تابه حال همش عالی بوده