۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹

ایسنا نوشت:

طلا به دلیل ابهام درباره دورنمای افزایش نرخ های بهره در آمریکا که تقاضا برای این فلز با ارزش را تقویت کرد، در نخستین روز فعالیت بازار جهانی در هفته جاری صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1196 دلار رسید و تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی 1190 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.1 درصد افزایش، به 1190 دلار رسید.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای تغییر چندانی نداشت و 237.58 یوان در هر گرم (1192 دلار در هر اونس) معامله شد.

طلا روز جمعه به 1189 دلار رسید و در هفته گذشته حدود یک درصد کاهش داشت.

سرمایه گذاران آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره در این کشور دنبال می‌کنند. نرخ های بهره بالاتر به تقاضا برای طلا که دارای بدون بازده است، لطمه می‌زند در حالی که از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول امسال 0.7 درصد کوچک شده است؛ در حالی که دولت در ابتدا نرخ رشد 0.2 درصد را برآورد کرده بود. از سوی دیگر اعتماد مصرفی در ماه مه به پایین‌ترین سطح در شش ماه گذشته نزول کرد.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی نوشتند: قیمت طلا پس از انتشار نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا نوسان داشت اما همچنان در بازه 1180 تا 1190 دلار قرار دارد.

از سوی دیگر سرمایه گذاران به دقت تحولات مربوط به بحران بدهی یونان را تحت نظر دارند. آتن با کشورهای منطقه یورو و صندوق بین المللی پول سرگرم مذاکره درباره یک برنامه اصلاحات اقتصادی است و در صورتی که به توافق نرسد، در خطر ورشکستگی قراردارد. این احتمال تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است زیرا تقاضا برای این فلز زرد در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه تقویت می‌شود. با اینهمه صعود طلا با قوی شدن ارزش دلار محدود شده است. این ارز روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در پنج هفته گذشته صعود کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 16.7027 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد کاهش، 1110 دلار بود در حالیکه پالادیم تغییر چندانی نداشت و هر اونس آن 777 دلار معامله شد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =