۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۹

واحد مرکزی خبر نوشت:

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: براساس آمارهای موجود بالغ بر ۴۵ هزار شهید تاکنون پیدا، شناسایی و تحویل خانواده آنان شده است و باید کار جستجوی حدود 6000 شهید دیگر در خاک عراق پیگیری شود.

 
سردار سید محمد باقرزاده در حاشیه اجلاس مفقودین ایرانی و عراقی گفت: عراقی ها نیز از زمان جنگ با ایران هنوز 52 هزار مفقود دارند که با کمک ایران در بخش های مختلف، کار یافتن آنان هم پیگیری می شود.

وی افزود: بعد از اخراج اشغالگران آمریکایی و انگلیسی از عراق، کمیته سه جانبه ای با حضور نمایندگان ایران، عراق و صلیب سرخ برای حل مسائل انسانی باقی مانده جنگ تحمیلی تشکیل شد که پیشرفت های خوبی داشته است.

باقرزاده گفت: نتیجه تلاش های ما در حوزه جستجوی شهدای ایرانی به یافتن 1410 شهید و 2800 نفر از کشته شدگان عراقی از سال 1390 تاکنون انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس در تداوم هماهنگی ها و تسهیل فعالیت جستجو و نحوه پشتیبانی از این عملیات انسانی، هر سال یک بار و کمیته مربوط به آن هر چند ماه یک بار تشکیل می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: بر اساس زمان بندی تعیین شده، این اجلاس برگزار می شود تا عملیات جستجوی مفقودین به سرانجام برسد.

وی درباره شهدای غواص تازه پیداشده نیز افزود: ان شاءالله هفته آینده درباره مدارک اسارت و به شهادت رساندن آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421593

برچسب‌ها