چند خطی برای محمد مایلی کهن که از اتاق ملاقات ممنوع هم به کروش می تازد

محمد مایلی کهن مردی خاص است در فوتبال ایران. او حتی در بستر بیماری هم قدمی از عقایدش عدول نمی کند.

 

آریا صالحی - خبرآنلاین: محمد مایلی کهن ؛ او می میرد اما زبان به کام نمی گیرد. زنده است که فریاد کند. نهیب می زند و انتقاد می کند. حتی صمیمی ترین دوستانش می گویند عین حقیقت را می گوید اما تند می گوید . حاجی در پس این ظاهر خشمگین و تندخو قلبی رئوف دارد اما اوست که بتازد و انتقاد کند. بر خود فرض دانسته که کارلوس کروش این روزها دشمن فوتبال است ، پس دون کیشوت وار از پی محو این نماد استکباری می رود. او می تازد حتی با قلبی پر از درد. حرص می خورد ، این قدر زیاد که دو رگ قلبش می گیرد ، اما باز ساکت نمی نشیند.

حاجی به قول دوستان صمیمی اش ، جوشی است. خودش هم دیگر این را باور دارد. می جوشد چون می گوید دلش می سوزد؛«درست است که این‌روزها روی تخت بیمارستان هستم ولی دلم به حال جوانان مملکت می‌سوزد و اگر گاهی حرفی می‌زنم از سر دلسوزی است.»

روی تخت بیمارستان ، حالا اقلا باید 48 ساعت ممنوع الملاقات باشد اما این قدر دلش صاف است که وقتی با علی دایی روبرو می شود ، می ایستد ، شاگردش را در آغوش می گیرد و زار زار اشک شوق می ریزد. اشک هایی که حاجی را سبک می کند . مایلی احساسی ست خیلی احساسی . او جوشی ست ، خیلی جوشی . برای آنها که از دور تنها مصاحبه هایش را می بینند ، نماد عصبیت است اما آنها که پای حرف هایش نشسته اند ، انها که به گفته هایش دل داده اند ، می دانند در پی سلامت فوتبال است. در این فوتبال بی در و پیکری که همه دنبال نمدی هستند تا برای خود کلاهی بدوزند ، او به اندازه سهمش برداشته و این غیر قابل کتمان است.

مایلی روی تخت هم عصبانی است. عصبانی از آنچه برای خود ترسیم کرده از امپراتوری کارلوس کروش. از مردی که روزی به استقبالش رفته بود و هنوز هم وقتی می خواهد درباره اش حرف بزند ، می گوید:«مگر می شود توانایی فنی او را کتمان کرد. من می گویم او نگاهش به فوتبال ما مشکل دارد و کمکی به ما نکرده.»

این آخرین گفته حاجی روی تخت بیمارستان و خطاب به دوربین تلویزیون ؛باز طعنه است به کارلوس کروش . سرمربی تیم ملی که در اوج محبوبیت است حتی اگر مایلی این هیجان را کاذب بداند«امروز پزشکان به من قرص‌هایی داده‌اند که حرص نخورم ولی همانطور که گفتم از سر دلسوزی است البته من عوض بشو نیستم. همین آقایانی که جوانان ما را نمی‌بینند و حتی می‌خواهند ما را زیر سؤال ببرند بیشترین پول را از فدراسیون گرفته‌‌اند ولی طوری رفتار می‌کنند که انگارنه انگار.»

شاید یک ملاقات چند ساعته و چند ساعت بگومگوی بی واسطه از کارلوس کروش و مایلی کهن دو دوست صمیمی بسازد ، آنچه هیچ وقت کسی به دنبالش نرفته. اینکه مایلی کارلوس را از زاویه ای دیگر ببیند و کارلوس هم وجه دیگری از شخصیت مایلی کهن را در ذهن بسپارد. مردی که به عکس خیلی از اهالی فوتبال ، دوستی اش تا ته خط است .

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    27 56
    مردی که به عکس خیلی از اهالی فوتبال ، دوستی اش تا ته خط است .
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      15 5
      من دیگر فوتبال را پیگیری نمی کنم ولی دوره راهنمایی مسابقات 1998 خیلی دوسش داشتم برای ایران عرق ملی داشت خیلی هم زیاد یاد اون روزا بخیر.
  • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    سوال اینه که این افتخاره که آدم بمیرد و زبان به کام نگیرد؟زبان به کام نگیرد که یک سری حرف بی اساس بدون منطق از سر کینه بزنه؟ محمد مایلی کهن همونیه که هر از چندگاهی به یه بهونه ای توی تلویزیون کروش رو به باد انتقادهای مضحک و حسدورزانه میگیره و آخرشم از وزیر انقدر تعریف میکنه که آدم حالش بد میشه.وزیری که دولت و ملت کلا تو کارش موندن نمیدونن چیکار باید بکنن با کارهاش.از مایلی کهن مردی که"پشت اون حلبی قلبی از طلا داره"نسازید این حرفش که"همین آقایانی که جوانان ما را نمیبینند" اصولا یعنی چی؟کدوم آقایون کدوم جوانان؟منظورش کروش بدبخته؟اون بیچاره هرکاری هم بکنه باز از جانب حاجی دیده نمیشه و این دقیقا همون بی منطق بودنیه که مگیم.کاش حاجی و دوستان میفهمیدن که این کارها و حرفا فقط خودشونو کوچیک میکنه.
    • حمید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      16 3
      هزارتا مثبت داره نظرت
  • بی نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    47 6
    آدم خوب بی دلیل به کسی نمیتازد. امیدوارم پاراگراف آخر شما اتفاق بیفتد و دعوای بیخود و انتقاد بی سرانجام که به فوتبال ضربه میزند نداشته باشیم
  • ناصر سعادتی آمل IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    17 93
    او می میرد اما زبان به کام نمی گیرد. زنده است که فریاد کند. خیلی قشنگ گفتی این جمله رو دمت گرم . باز هم می گویم ومی نویسم که.......... حاجی مابلی تو دینت را به ابن فوتبال ادا کردی ولی......... فوتبال مدیون توست.
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    20 8
    اتوبان دوطرفه
  • خسرو A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    29 74
    بالاخره در مورد حاجی یه مطلب بدن نگاه سیاسی نوشتید.اگه حرفهای حاج مایلی رو بدون جانبداری گوش بدید یقینأ شماهم با اون هم نظر میشید.خداییش تو این۴سال با این همه پول که کیروش گرفته چه نتیجه ای متفاوتی برامون رقم زده؟؟؟متاسفانه نه نتیجه ای بدست نیاورده بلکه فوتبال همیشه رو به جلوی ما رو تبدیل به فوتبال یونانی کرده.واقعأ آدم موقع تماشای بازی تیم ملی حرصش میگیره که درمقابل همه از لبنان تا آرژانتین و... باید تیم ما دفاع کنه.اگه فقط در مقابل تیمهای قوی دفاع میکرد هیچ مشکلی نبود ولی متاسفانه ما در مقابل قطر و عمان ولبنان هم باید دفاعی بازی کنیم که من دلیلشو نمیدونم.ای کاش ما زودتر از ژاپنی ها بدنبال وحید هلیل هودزیچ یا مربی با افکار هجومی میرفتیم
    • سامان A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
      10 3
      نظم بخشیدن به تیم ملی، محو کردن بازیکن سالاری، جوانگرایی، اعتبار بخشیدن به فوتبال ایران و ... اینها کم هستند، کی روش این کارها را نکرده... از هر مربی ایرانی دیگری در کنار زمین وقتی تیم ملی "ایران" داره می جنگه، غیرتی تر و تعصبی تر هست... چشم ها را بشویید
  • بی نام GB ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    81 18
    کسی که به بقیه توهین کنه و تهمت بزنه نباید انسان درستی باشه
  • بی نام A1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    71 7
    پاشو بزاره بیرون دوباره شروع میکنه
  • behzad A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 3
    برادر گرامی آخر نفهمیدم تو موافق این بنده خدایی یا مخالف یه جا نوشتی زبان به کام نمی گیرد، یه جا کارهای اون رو دون کیشوتی دونستی کلاً چند چندی داداش؟؟
  • تحلیلگر امور مربوطه IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    11 1
    باز یکی مریض شد تبدیل شد به الهه نیکی
  • محمد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 1
    آدم که نکشته داره نظر خودش میگه ......
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    4 9
    آفرین به خبر آنلاین بابت این متن خیلی خوب . ما از خبر آنلاین انتظار داریم که در مورد شخصیت بزرگ فوتبال ایران بعنی مایلی کهن سطحی و غرض ورزانه صحبت نکنه به خاطر کی روش . کی روش مربی خوبی هست ولی آقای مایلی کهن حرفهایش از نوع روشنفکری و بالاتر از کری خوانی های جوانان امروزی هست . مایلی کهن روشنفکر فوتبال ایران هست مثل حجازی که البته به نظر من مایلی کهن به لحاظ تحلیلی در مقاوم بسیار بالاتری از حجازی و جلالی است . مایلی کهن با کی روش مشکلی نداره با کی روش پرست ها که هویت ایرانی رو خدشه دار کردن مشکل داره . باز هم ممنون به خاطر این متن
  • یونس A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    5 10
    خدا حاجی رو نگه داره،اگه یه کم سواستفاده از احساسات مردم رو مثل کی روش بلد بود،الآن از همه محبوب. تر بود،ولی چی کار کنه که حق میگه و حقیقت تلخه.
  • مهدی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    8 2
    کی روش اصلا واسه چی باید با مایلی کهن حرف بزنه که بخواد مشکلاتشو در واقع مشکل مایلی کهن با خودشو برطرف کنه؟ مایلی کهن اسطورس؟ به لحاظ فنی خیلی بالاس؟