قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر کشور در جمع فرمانداران اظهار داشت: وزیر کشور معتقد است برگزاری تجمع له یا علیه بعضی از مسائلی که مورد وفاق ملی است و به امنیت ملی برمی گردد آسیب زا است. به طور مشخص "مذاکرات هسته ای" از مصادیق این نوع مواردی است که به امنیت ملی باز می گردد.

وی گفت: در حالی که مذاکره کنندگان در حال مذاکره هستند برخی اقدامات از قبیل برگزاری تجمع چه در موافقت و چه در مخالفت با مذاکرات هسته ای امنیت ملی را مخدوش خواهد کرد. بنابراین وزارت کشور اعتقادی به برگزاری تجمعاتی از این قبیل نداشته و بنای صدور مجوز برای این تجمعات را ندارد. اینجــا را ببینید.

 

سیدجاسم نوری، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به جمع شهدای مدافع حرم پیوست. اینجا را ببینید.


تقاضای آمریکایی ها برای بازجویی از کامران دانشجو، فریدون عباسی و علی شمخانی

مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس شنبه شب در جمع تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه تجربه نشان داده هرگاه در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها یک قدم عقب بنشینیم، خواسته‌های غیر قانونی آنها نیز بیشتر خواهد شد گفت: آمریکایی ها بعد از طرح بازرسی از مراکز غیر هسته ای و نظامی کشورمان و بازجویی از دانشمندان هسته ای، لیستی از فرماندهان نظامی کشور را برای بازجویی ارائه کرده اند. اینجــا را ببینید.

 

توضیحات شمخانی درباره لیست 23 نفره غربی ها: لیست مسخره!

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور شنبه شب در برنامه نگاه یک گفت:در پاسخ به این که طرف مقابل لیستی 23 نفره برای مصاحبه را به ایران داده است، این افراد چه کسانی هستند با بیان اینکه اولین نفر خود من هستم تایید کرد که لیست ارایه شده شامل اسامی 23 نفر از مسوولان و متخصصان کشور است. شمخانی ترتیب قرار گرفتن اسامی مورد اشاره در این لیست را " مسخره " خواند و گفت: اگر توانستیم به توافق برسیم که چه بهتر اما اگر این طور نشد صدمه ای به ما وارد نمی شود. اینجــا را ببینید.


اگر بار دیگر این حوادث تکرار شود، وزیر کشور را استیضاح می‌کنیم

علی مطهری در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور نوشت: اگر برای لغو یک برنامه بگویند در صورت حضور این فرد یا افراد در این شهر مردم شهر با هم درگیر می‌شوند پس برنامه لغو می‌شود، قابل قبول است اما این که مقامات و نهادهای حکومتی، خود بگویند اگر فلان برنامه اجرا شود ما به هم می‌ریزیم و استاندار و فرماندار هم بترسند و کوتاه بیایند و آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی بیان را زیر پا بگذارند، قابل قبول نیست. اینجــا را ببینید.


یکی از روزنامه های صبح نوشت: اهالی سیاست که سال‌های شگفت‌انگیز صداوسیما را در همراهی‌نکردن مردم و یکجانبه‌گری و جناح‌بازی در برنامه‌سازی را از سال‌های ناموفق تلویزیون می‌پنداشتند، خوشبینانه به رصد وضعیت پیش‌آمده پرداختند و حتی انتصاب برخی مدیران خوشنام را در همین چارچوب خوشبینی، تحلیل کردند. آنها به امید روزگاری نشستند که «مخاطب‌مداری» رویکرد اصلی صداوسیما باشد. اینجــا را ببینید.

حمایت از تیم مذاکره کننده به شرط...

طلاب ، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه عصر شنبه در حمایت از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته ای در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند.در پایان تجمع بیانیه ای توسط یکی از طلاب قرائت شد که در آن آمده بود: حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای به شرط عدم خروج از خط قرمزهای نظام و حرکت در مسیر ارزش ها و منویات رهبر معظم انقلاب، لغو یکجانبه تحریم های دشمنان ، ممنوعیت هر گونه بازرسی از مراکز نظامی و منع مصاحبه با دانشمندان هسته ای از مهمترین مفاد این بیانیه بود. اینجــا را ببینید.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام (ره) در دیدار با جمعی از مسئولان وزارت کشور و فرمانداران سراسر کشور به بیان روایاتی از پیامبر اسلام(ص) در مورد داشتن صلاحیت افراد برای کسب مسئولیت در یک نظام اسلامی پرداخت و گفت: این که شما فردی را برمی‌دارید و فرد دیگری را جایگزین او می‌کنید یا اینکه آن فرد را در سمت خود ابقا می‌کنید خود بهتر می‌دانید که نیت‌تان در چیست؟ آیا در این اقدام خود طمع به خرج داده‌اید یا اینکه انگیزه‌ای ملی داشته‌اید؟ اینجــا را ببینید.

 

از ماجرای لیست «هوالمطلوب» تا فرماندار اصلاح طلب بزغاله ندزدیده 

سید حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور عارف گفت: زمانی وجود دارد در جریان برگزاری امر انتخابات، مسائلی اتفاق می افتد که به عنوان نمونه می توان به ماجرای لیست های موسوم به «هوالمطلوب» در انتخابات سال 82 در مشهد اشاره کرد به به طوری که در آن سال، همزمان با اعلام زمان ممنوعیت تبلیغات از سوی ستاد انتخابات کشور، برگه های کوچکی که اسامی نامزدهای مورد نظر یک نهاد خاص روی آن نوشته بود، در سطح بسیار گسترده و خانه به خانه توزیع می شد و در بسیاری از مواقع همان لیست هم پیروز انتخابات می شد اما در انتخابات سال 92 مسئولان نظام جلوی این کارها را گرفتند. اینجــا را ببینید.

 

محمدرضا باهنر در نشست خبری شنبه خود که در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد گفت: آنچه در مجلس رخ داد اتفاق بدی بود نباید برخی این‌قدر دلواپس باشند که احساس کنند مذاکره کنندگان خیانت می‌کنند یا مملکت را می‌فروشند، سیستم ما به گونه‌ای است که اگر هم کسی خدای نکرده بخواهد مملکت را بفروشد نمی‌تواند. این طور نیست که کسی بتواند یواشکی قراردادی امضا کند و بقیه از آن خبر نداشته باشند. اما نهایتا آنچه در مجلس رخ داد اتفاق خوبی نبود زیرا می‌شود تندترین نقد ها را با لطیف‌ترین واژه‌ها مطرح کرد. اینجــا را ببینید.

 

212 / 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421514