سخنگوی وزارت امور خارجه توقف موقت تایید مدارک فارغ التحصیلان پزشکی در ایران توسط نهادهای مربوطه در آمریکا و کانادا را اقدامی تبعیض‌آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص توقف موقت تایید مدارک فارغ التحصیلان پزشکی در ایران توسط نهادهای مربوطه در آمریکا و کانادا گفت: استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسانها است اقدامی نادرست و تبعیض آمیز می باشد بویژه اینکه این رشته تحصیلی با سلامت و جان سایر انسانها ارتباط مستقیم دارد.

مرضیه افخم با ابراز تاسف از این تصمیم کمیسیون های آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در امریکا و کانادا و اشاره به اینکه فارغ التحصیلان ایرانی همواره در زمره برترین ها در این رشته بوده و هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهها و اقدامات لازم برای رفع محدودیت وضع شده علیه اتباع و شهروندانش را در دست بررسی دارد و امیدوار است هر چه سریعتر خاتمه یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع نگر A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 24
    کیفیت فارغ التحصیلان پزشکی ایران به شدت افت کرده، این یک واقعیت است. برای اونها هم این قضیه بسیار مهمه و وقتی بحث سلامت و جان شهروندهاشون مطرح میشه با کسی شوخی ندارند. حالا شما هم هی اعتراض کنید.
    • پزشک IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      30 17
      سطح اموزش پزشکی در ایران بسیار بالاست بویژه انکه عمده منابع درسی که در دانشکده های پزشکی در ایران تدریس می شود از معتبرترین کتب پزشکی امریکاست. این اقدام ناشایسته امریکا و کانادا جنبه سیاسی دارد نه علمی.
    • مهدي IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      10 4
      در بيانيه سايت "اي سي اف ام جي" گفته شده كه علت اين موضوع تحريم هاي خزانه داري امريكاست اونوقت شما چطوري اين مسئله رو به كيفيت اموزش ربط دادي اقاي واقع نگر؟ واقع نگري يعني اينكه كه بر اساس واقعيات حرف بزني نه بر اساس غرض.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    34 4
    استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسانها است اقدامی نادرست و تبعیض آمیز می "باشد" در مورد جوانان بهایی هم نظرتان همین است؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    11 2
    تو سایت "ایی سی اف ام جی" نوشته:بعلت تحریم وزارت خزانه داری امریکا. اونوقت این تحریم جدید محسوب نمی شه؟
  • بی نام GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    17 3
    شما هم به جای همه اش محکوم کردن و توصیف کردن و اینا دیگه وقتشه یک فکر اساسی در روابط با دنیا کنین. چطور باید متوجه شد که وقتی سی سال تمام چپ و راست به مملکتی فحش و دشنام بدین نباید انتظار همکاری ازشون داشته باشین. خبر ممنون بابت چاپ.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    5 1
    آقا همش تقصیر خوده این وزارت خارجه است ما الان در گیر هستیم. خودشون یه مهر عجیب رو مدارک ترجمه شده میزنن که ما اصل بودن این مدارک رو تایید نمی کنیم فقط ترجمه رو تایید می کنن، چیزی که هیچ جای دنیا وجود نداره. اینو خبر جان بچاپ تا مردم آگاه بشن.