وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه نمایشگاه نقدبنا و فضای شهری با تاکید بر بی‌ضابطه بودن فضای شهرها، وام مسکن در شهرهای کوچک را مناسب خواند و از رایزنی این وزارتخانه با بانک‌ها برای تخصیص وام بافت‌های فرسوده خبر داد.

 عباس آخوندی در اختتامیه نمایشگاه نقدبنا و فضای شهری که با معرفی برگزیدگان در رشته های عکاسی و کاریکاتور همراه شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدت‌هاست راجع به فضای شهری و کیفیت زندگی در شهرها سخنان فراوانی مطرح می‌شود اما این واقعیت امروز جامعه معاصر است که شهرها اسیر ساختمان‌های بلندمرتبه و آلوده شده‌اند. برای بهبود کیفیت زندگی در شهرها نیازمند اراده مردمی و همت مسئولانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که افزایش وام مسکن تا چه حد در راستای ایده مهاجرت معکوس موثر می‌افتد؟ گفت: تسهیلات و وام‌های بانکی خرید مسکن در شرایط فعلی مناسب شهرهای کوچک است و پاسخگوی کلانشهرها نیست. این قبیل وام‌ها می‌توانند کیفیت تملک مسکن در شهرهای کوچک را بهبود ببخشند و این مسیری است که ما در پی آن هستیم.

عباس آخوندی برنامه‌های شورای عالی معماری و شهرسازی را برای تحقق ایده‌های مطرح‌شده توسط مجموعه خود در گرو حذف سوداگری عنوان کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین بحث در شورای عالی معماری و شهرسازی ایجاد انضباط شهری است. مدت‌هاست با شهرفروشی مخالفت می‌شود اما در حال حاضر شهر جولانگاه سوداگرانی است که حقوق شهروندان را با ساخت ساختمان مرتفع نادیده می‌گیرند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری هنرمندان در بیان واقعیت‌های جامعه با ابزار هنر تاکید کرد: هنرمندان می‌توانند با ابزار هنر به مسئولان و دولتمردان کمک موثری کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از رایزنی این وزارتخانه با بانک مرکزی برای تخصیص وام به بافت‌های فرسوده خبرداد و گفت: با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها در حال گفتگو هستیم.  

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    1 0
    با سلام بهتر نیست به جای افزایش وام به فکر راه حل های دیگر در ارزان تمام کردن هزینه تولید مسکن باشیم مثلا صنعتی سازی و یا اینکه به فکر این باشیم که سهم زمین و خدمات دولتی را کاهش دهیم تا جوانان هم بتوانن خانه دار شوند به نظر من وام با این شرایط برده داری نوین است که تا اخر عمر مفید یک جوان باید فقط قسط آپارتمانی را بدهد که هر روز آن هم هزینه دارد و پیر می شود .
  • بی نام RU ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    واقعا؟
  • عادل A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    شک نکنید که قیمت مسکن همچون خودرو به سقف خود رسیده است.همه کارشناسان و حتی مردم عادی بخوبی می دانند که با این قیمت ها کسی توانایی خرید خانه را ندارد. پس بهترین کار درشرایط فعلی این است که همچون خودرو برای خرید خانه هم دست نگه داریم تا انبوه سازان وبساز وبفروش ها مجبور به کاهش قیمت ها شوند وقیمت ها به قیمت واقعی نزدیک شود.قیمت فعلی حبابی بیش نیست