۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

با رای آوردن دوباره بلاتر و رسیدن ریاست فیفا به او، یوفا و هم پیمان هایش تهدید به کناره گیری از جام جهانی 2018 کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسئولین یوفا( اتحادیه فوتبال اروپا) بعد از انتخاب دوباره سپ بلاتر به عنوان ریاست فیفا، تهدید به کناره گیری از جام جهانی کردند.اعضای یوفا که از میشل فن پراگ رئیس فدراسیون هلند حمایت کرده بودند انتخاب مجدد بلاتر را توهینی به فوتبال و اعضای آن می دانند. میشل فن پراگ و لوئیس فیگو از کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا بودند که به علت دستگیری چند تن از سران فیفا این انتخابات را تحریم کردند. آنها معتقد بودند بلاتر از اتفاقات فیفا با خبر بوده و باید استعفا می داد.
فیگو در این باره گفت: «اگر بلاتر ذره‌ای شایستگی و نجابت داشته باشد، در چند روز آینده از سمت خود استعفا می‌کند.این رأی‌گیری تنها برای زدن مهر تأیید بر انتخاب مردی است که شایستگی باقی ماندن بر مسند ریاست دنیای فوتبال را ندارد. به جای آن چیزی که آقای بلاتر گفت،‌ اینکه اتفاقات روز چهارشنبه (دستگیری شش مقام ارشد فیفا در هتلی در سوئیس) به ضرر فوتبال نبوده است، باید بگویم که آن اتفاقات کاملاً به ضرر فیفا و تمام افرادی که تا کنون مسئولیت اداره امور را در این سازمان داشته‌اند بود. کاپیتان اسبق تیم ملی پرتغال در ادامه تأکید کرد: فوتبال زشت نیست اما این مدیران نهاد اداره کننده این ورزش هستند که باید آن را قانونمدار کنند، فوتبالی که اکنون در آن نه خبری از صداقت است نه اتحاد.»
اروپایی ها معتقد هستند بلاتر با حمایت کشورهای آسیایی آفریقایی و امریکای جنوبی در سن 79 سالگی برای پنجمین بار به ریاست فیفا رسیده است. قاره آفریقا در انتخابات فیفا بیشترین سهم را داشت. بر اساس تعداد تیم های عضو بزرگترین نهاد رسمی فوتبال، آفریقا ۵۴ رای، اروپا ۵۳ رای، آسیا ۴۶ رای، کونکاکاف ۳۵، اقیانوسیه ۱۱ رای و آمریکای لاتین ۱۰ رای داشتند. در این بین، یوفا می گوید اکثریت کشورهایش به شاهزاده علی رای دادند و آسیا در مخالفت با نامزد آسیایی، به سپ بلاتر رای داد.بلاتر با حمایت شیخ فهد احمد رئیس شورای المپیک آسیا توانست 46 رای آسیا را به سود خود داشته باشد.شیخ احمد درحال حاضر رئیس شورای المپیک آسیا است با انتخاب مجدد بلاتر به سمت معاون اجرایی فیفا خواهد رسید.حال با توجه به سن بالای بلاتر امکان رسیدن او به صندلی ریاست فیفا دور از ذهن نیست.روسای فدراسیون فوتبال کشورهای اروپایی بر این عقیده هستند که بلاتر به علت کهولت سن، ممکن است به دلیل بیماری و از دست دادن توان جسمی، حضور در این جایگاه، به پایان دوره چهارساله ریاستش نرسد و با توجه به سمت شیخ احمد او به حکم ریاست فیفا خواهد رسید.
یوفا و کشوران صاحب فوتبال نظیر آرژانتین و برزیل بر این عقیده هستند فوتبال از قدیم برای آنها بوده است و رئیس فیفا باید از بین آنها انتخاب شود.آنها به دنبال این هستند تا جام جهانی 2018 را تحریم کنند و از عضویت فیفا خارج شوند. با خارج شدن کشور های تراز اول و صاحب فوتبال از عضویت فیفا جام جهانی و مسابقات بین المللی ارزش خود را از دست می دهند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    10 6
    حاتل اعراب و اروپا گرفته شد خیلی خال داد.
  • محمد RO ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    14 2
    کشورهایی که دوستدار زد و بند و فساد مالی هستن از این آقا حمایت کرد