اختصاص 600میلیارد ریال برای تسریع در ساخت تونل کبیرکوه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 600میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی به منظور شتاب بخشیدن به احداث این طرح بزرگ راهسازی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسین میرشفیعی افزود: تونل کبیرکوه از طولانی ترین تونل های کشور و بخشی از کریدور راه اصلی پلدختر، دره شهر، آبدانان، دهلران و عتبات عالیات است که به دستور وزیر راه وشهرسازی شتاب در احداث آن از اولویت های امسال این وزارتخانه است.

وی با اشاره به نقش موثر تونل کبیرکوه در توسعه همه جانبه استان ایلام و رفع بار ترافیکی عزیمت زائران به عتبات عالیات در کشور عراق گفت: امسال 600 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی به منظور شتاب بخشیدن به احداث این طرح بزرگ راهسازی اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با احداث این تونل بزرگ و مسیر پلدختر تا دهلران، ضمن ایجاد شتاب در توسعه استان ایلام و خارج کردن حوزه جنوبی این استان از بن بست جاده ای، فرایند عزیمت زائران عتبات عالیات از نظر مسافت و سلامت و رفاه آسان تر می شود.

میرشفیعی به نقش تاریخی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: عزم دولت تدبیر و امید به منظور ایجاد رفاه نسبی برای مردم بخصوص ساکنان استان مرزی ایلام جزم است لذا تکمیل طرح های حوزه راه و شهرسازی این استان در دستور کار قرار دارد.

تونل کبیرکوه با چهار هزار و 800 متر طول، هفت متر ارتفاع، 12 متر عرض و 270 متر تونل فرعی از مهمترین تونل های کشور است این تونل بواسطه نقش مهم و سازنده در کاهش بار ترافیکی کریدور غرب، مرکز و شمال غرب کشور به جنوب مورد توجه و تاکید وزارت راه و شهرسازی است.

احداث تونل کبیرکوه موجب حذف 300 پیچ خطرناک و حذف گردنه 20 کیلومتری برفگیر و سخت گذر کبیرکوه شده و بهره برداری از این تونل مسافت شهرهای جنوبی استان ایلام با مرکز کشور را 70 کیلومتر کاهش می دهد.

یک هزار و 100 متر از بدنه تونل اصلی کبیرکوه از سمت آبدانان تاکنون حفر و مناقصه یک هزار متر تونل فرعی از سمت آبدانان نیز انجام و پیمانکار آن مشخص شده است.

همچنین مناقصه احداث هشت کیلومتر جاده دسترسی و شروع تونل فرعی از سمت دره شهر نیز برگزار و پیمانکار این مرحله تعیین شده است.

260 میلیارد ریال تاکنون برای عملیات اجرایی تونل بزرگ کبیرکوه سرمایه گذاری شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =