پروازهای دومین فرودگاه آذربایجان غربی از سرگرفته شد

پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) خوی روز شنبه با به زمین نشستن اولین پرواز در ساعت 7 و 25 دقیقه، بعد از وقفه یک ساله از سرگرفته شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، رئیس شورای شهر خوی اظهار کرد: پروازهای فرودگاه این شهر که به علت نامناسب بودن ساعات پرواز و کمبود مسافر از فروردین ماه سال گذشته تعطیل شده بود با پرواز امروز تهران به مقصد خوی از سر گرفته شد.
سید فتاح کبیری افزود: پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) خوی با پی گیری های استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و همت و تلاش شهردار و اعضای شورای شهر و همچنین مساعدت های یک خیر خویی، بعد از ۱۵ ماه تعطیلی، مجدداً برقرار شد و برابر برنامه اعلام شده از طرف شرکت هواپیمایی قشم ایر، صبح امروز، شاهد نشستن اولین پرواز در فرودگاه خوی بودیم.
رئیس شورای شهر خوی با بیان اینکه برای برقراری پروازها از فرودگاه خوی با شرکت هواپیمایی قشم ایر قرارداد منعقد شده است گفت: در این قرارداد شهرداری خوی متعهد شده است که ۷۰ درصد هزینه صندلی های خالی و ۳۰ درصد باقی مانده صندلی های خالی را خیر خویی پرداخت کند.
وی از مردم و مسئولان خواست برای توسعه و رونق اقتصادی شهر و رشد صنعت گردشگری نهایت همکاری را در حفظ پروازهای برقرار شده در این فرودگاه انجام دهند.
کبیری تعداد پروازهای فرودگاه خوی را سه پرواز در هفته اعلام کرد و گفت: این پروازها در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه از تهران به خوی و بالکس انجام می شود.
وی نوع هواپیماهای مسیر تهران به خوی و بالعکس را فوکر و آرجی اعلام کرد.
فرودگاه امام حمینی (ره) خوی در شمال آذربایجان غربی با توجه به وجود مرز رازی ایران و کاپی کوی ترکیه می تواند نقش بسیار موثری در جابه جایی کالا و مسافر در بین دو کشور ایران و ترکیه داشته باشد.
فرودگاه خوی در سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسیده و وسعت آن ۷۰۰ هکتار می باشد که در جنوب خوی و در حد فاصل خوی سلماس واقع است.
فرودگاه خوی یکی از زیباترین فرودگاه های کشور و دومین فرودگاه آذربایجان غربی بعد از فرودگاه بین المللی اورمیه مرکز استان است.
فرودگاه سوم استان نیز در منطقه آزاد تجاری ماکو در دست احداث است.
شهرستان خوی با نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =