۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
چگونه اعتماد مدیرتان را جلب کنید؟

الکولمن جی آر نویسنده کتاب « رمز موفقیت » به بررسی روش هایی می پردازد که به شما کمک می کند مدیرتان را تحت تأثیر قرار دهید و رضایت او را جلب کنید.

ما در طول زندگی خود تلاش می کنیم رضایت افراد بالادست خود را جلب کنیم. ما همواره در پی آنیم با گرفتن نمره های خود والدینمان را خوشحال کنیم ، مربیان خود را در زمین بازی تحت تأثیر قرار دهیم و تحسین استادانمان را در کلاس درس برانگیزیم. ما به عنوان بزرگسال نیز در پی جلب رضایت مدیرمان هستیم.

الکولمن جی آر نویسنده کتاب « رمز موفقیت » به بررسی روش هایی می پردازد که به شما کمک می کند مدیرتان را تحت تأثیر قرار دهید و رضایت او را جلب کنید.

کولمن می گوید توصیه من برای افراد جوانی که تلاش می کنند رضایت رئیس خود را جلب کنند ، این است که سه کار را به درستی انجام دهند: سخت کار کنید، از مدیر خود در رسیدن به اهداف حرفه ای اش حمایت کنید و همواره نشان دهید به موفقیت رئیس خود و سازمانی که در آن کار می کنید، علاقه دارید .

اکنون این سوال مطرح می شود که چرا جلب رضایت مدیر اهمیت دارد؟

کولمن بر این باور است که ایجاد رابطه ای محکم و عمیق با مدیرتان سبب خواهد شد به درک بهتری از انتظارات و خواسته های او برسید. او می افزاید برداشت مدیر از شما بر افزایش حقوق و مزایای شما ، فرصت های دیده شدن در سازمان و بهبود این فرصت ها تأثیر می گذارد.

در این جا به بررسی عواملی می پردازیم که به شما در جلب رضایت مدیرتان کمک بسیاری می کند.

  • کار خود را به درستی انجام دهید

ممکن است این عنصری کاملا واضح باشد اما شمار زیادی از کارمندان در انجام اصول اساسی مورد نیاز کار ناکام می مانند. اگر شما سخت کوش باشید و کار خود را به خوبی انجام دهید ، مدیرتانمسلما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. کولمن می گوید نکته اصلی موفقیت از همین جا شروع می شود اگر شمار کارتان را به درستی انجام ندهید جلب رضایت مدیرتان اگر نگوییم که غیر ممکن ، اما سخت می شود ، حتی اگر شما همه پیشنهادات ذیل را به خوبی اجرایی کنید. کارمندانی که به خوبی از پس کار خود بر می آیند و در کار خود از مهارت و تداوم و ثبات قدم برخوردارند نظر مدیر خود را جلب می کنند و این موضوع سبب می شود مدیر وظایف مهم تری را به آنها واگذار کند و خود مدیر نیز بر روی کارهای مهم متمرکز می شود . هر قدر مدیرتان کمتر بر روی کار روزانه شما تمرکز داشته باشد به همان میزان می تواند بر روی فعالیت های خود متمرکز شود.

  • مدیر خود را به خوبی بشناسید.

کولمن می گوید زمانی که برای نخستین بار با یک مدیر کار می کنید ؛ باید بنشینید و با او درباره شیوه مورد نظرش در برقراری ارتباط رایزنی کنید. از مدیر خود بپرسید دوست دارد با تلفن زدن یا با ارسال ایمیل با او ارتباط برقرار کنید . باید دریابید هر از چند گاهی از شما می خواهد شرایط خود را ارتقاء دهید و این ارتقاء شامل چه جزییاتی می شود. برقراری ارتباطی قوی در ایجاد رابطه ای قدرتمند با مدیرتان نقشی مهم ایفا می کند.

  • از اهداف حرفه ای مدیرتان حمایت و به او در رسیدن به این اهداف کمک کنید.

نکته اولیه ای که همه کارمندان باید آن را در نظر بگیرند این است که باید کار مدیر خود را آسان تر کنند. کولمن می گوید مدیرتان همانند خود شما اهدافی حرفه ای در سر دارد که در تلاش است به آنها جامه عمل بپوشاند. او همچنین گفت باید در یابید چه در سر مدیرتان می گذرد و این که شما برای هموار کردن این راه چه اقداماتی می توانید انجام دهید.

  • به مدیر خود وفادار باشید.

همواره کارمندی صادق باشید و خود را وقف کار کنید. کولمن می گوید هیچگاه با دیگر همکارانتان بر سر کار درباره رئیستان صحبت نکنید و زمانی که با او کار دارید دایم دور و برش نباشید. رفتار توأم با احترام را فراموش نکنید. به مدیرتان وفادار باشید و صحبت هایی که بین شما رد و بدل می شود تنها بین خودتان بماند و به فرد دیگری منتقل نشود. نبود اعتماد می تواند به روابط شما و دوران شغلی تان آسیب جدی بزند.

  • اولویت های مدیرتان را اولویت های خودتان قرار دهید.

کولمن می گوید کار شما تلاش برای بر آورده شدن اولویت های مدیرتانبه شیوه مورد نظر اوست. او همچنین گفت به خاطر داشته باشید که این یک کار جمعی است که مدیرتان هدایت آن را بر عهده دارد. اگر موضوعی در صدر فهرست مورد نظر شما قرار ندارد اما مدیرتان بر آن به عنوان یک اولویت تأکید می کند باید آن را اولویت خود قرار دهید. به صورت منظم با مدیر خود ارتباط برقرار کنید  تا مطمئن شوید اهداف و اولویت هایتان در یک راستا قرار دارد.

  • در ارتباط با طرح ها از خود خلاقیت نشان دهید.

به صورت داوطلبانه مسئولیت اجرای طرح های جدید را بر عهده بگیرید اما خود را تحت فشار قرار ندهید. باید وقت و انرژی کافی برای انجام یک کار بزرگ داشته باشید ، کاری که مدیرتان را تحت تأثیر قرار می دهد. کولمن می گوید تلاش کنید به طرح های ارزشمندی فکر کنید که می توانید آنها را آغاز کنید  و آنها را بدون کمک و راهنمایی های فراوان مدیرتان انجام دهید.

  • برای مشکلات موجود راه حل هایی بیابید.

برای انجام همه کارها به مدیر خود متکی نباشید. کولمن می گوید زمانی که مشکلی به وجود می آید ساکت ننشینید و در پی یافتن راه حل باشید. او همچنین گفت به جای تعلل، پیشنهادات مورد نظر خود را مطرح کنید و اگر این پیشنهادات مناسب بودند آنها را برای حل مشکل بکار گیرید. زمانی که مشکلی به وجود می آید هرگز شکایت نکنید. کولمن می گوید هیچ مدیری افراد منفی را دوست ندارد. این موضوع سبب کاهش روحیه می شود و ممکن است خلاقیت را کاهش دهد. به جای غر زدن در پی یافتن راه حل باشید.

  • به فعالیتی علاقه نشان دهید که مدیرتان به آن اشتیاق دارد.

از وارد شدن به زندگی شخصی مدیرتان هراس نداشته باشید. کولمن می گوید هیچ کسی نمی خواهد تمام مدت بر سر کار باشد و تفریحی برای خود نداشته باشد. سعی کنید دریابیدمدیرتان در خارج از محیط کاری به چه فعالیت هایی علاقه دارد و خود شما نیز به آن علاقه دارید. شروع به خواندن همان کتابی کنید که او به آن علاقه دارد و درباره برخی از فصل های آن کتاب با مدیرتان گفتگو کنید. این کار کمک می کند نقاط مشترک خود را بشناسید و از آن در انجام کارهای مورد علاقه مدیرتان کمک بگیرید.

  • در درازمدت ثابت کنید به نهادی که در آن کار می کنید، علاقه دارید.

کولمن می گوید با آن که کارمندان جوان تر به ندرت برای تمام طول زندگی در یک شرکت باقی می مانند اما هیچ موضوعی نباید از علاقه درازمدت شما به آن شرکت کم کند و سبب کم کاری شما شود. او همچنین بر این باور است که باید علایق مشتری خود را بشناسید و دریابید چگونه می توانید به پیشرفت آن شرکت کمک کنید. او در عین حال پیشنهاد می کند برای رسیدن به ایده هایی بهتر درباره مسیر پیش روی شرکت سوال کنید . همچنین باید در یابید چگونه می توانید اهداف خود را در راستای اهداف شرکت قرار دهید. کولمن می گویدبا گذشت زمان می توانید به یک کارمند باارزش برای شرکت خود تبدیل شوید و می توانید به این نتیجه برسید که مدیرتان بهترین حامی در پیشرفت شماست. در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که کارفرمایتان بهترین مشوق و حامی استعدادهاست.

در عین حال باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که محیط کاری محیطی رقابتی است . کارمندان همواره همه تلاش خود را می کنند تا توجه کارفرمایان را به خود جلب کنند. تنها انجام خوب وظایف در جلب رضایت مدیر کافی نیست. باید کاری کنید او دریابد شما فردی قابل اطمینان هستید و می توان روی شما حساب کرد.

برای آن که بتوانید اطمینان مدیر خود را جلب کنید سه مورد زیر را به موارد مهم بالا بیفزایید.

* وقت شناس باشید

همواره به موضع بر سر کار خود حاضر شوید. نمی دانید مدیرتان چه موقع بر سر کار می آید ، از این رو بهتر است کمی قبل از آغاز ساعات کاری بر سر کار حاضر باشید . علاوه بر این، باید فورا وظایفی را که به شما محول شده آغاز کنید.

            * مودب و فروتن باشید

            همواره در مقابل مدیر و دیگر همکارانتان فروتن و مودب باشید. می توانید با سلام و احوالپرسی با آنها آغاز کنید. در صورت لزوم از واژه ها و عبارات توآم با احترام استفاده کنید.

            * صادق باشید

            باید گزارش کار خود را به صورت صادقانه به مدیر خود ارائه کنید. هرگز به مدیر خود دروغ نگویید در غیر این صورت، ممکن است اخراج شوید. همواره صادق باشید به ویژه زمانی که وظیفه مهمی بخصوص مسائل مالی بر عهده شما نهاده شده است . با بکار گیری موارد بالا می توانید رضایت مدیر خود را به بهترین وجه ممکن جلب کنید و او در نهایت به داشتن کارمندی همانند شما افتخار خواهد کرد.

            مترجم: محبوبه حبیبی / منبع : فوربس

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =