ناصر حسینی‌مهر: نمی‌گذارند «بوف کور» را اجرا کنم

مهر نوشت:

ناصر حسینی‌مهر از پذیرفته نشدن نمایشنامه «بوف کور» برای اجرا در تالار مولوی خبر داد و در عین حال رییس تالار مولوی نیز تأکید کرد که هنوز هیچ اثری به صورت قطعی برای اجرا در تالار تأیید یا رد نشده است.

ناصر حسینی‌مهر که پیش از این نمایشنامه «بوف کور» را برای اجرا در تالار مولوی پیشنهاد داده و اعلام کرده بود گفتگوهای مثبتی برای اجرای این اثر نمایشی در تالار مولوی با ریاست تالار شده است، دربار وضعیت اجرای این نمایشنامه گفت: سال‌ها است روی متن ادبی «بوف کور» کار می‌کنم، بخصوص طی ۶ ماه گذشته تمرکز خود را روی اتود زدن زوایای مختلف اثر گذاشته‌ام. قصد من به عنوان آخرین کار کارگردانی‌‌ام یک اجرای مطلوب است که به فرهنگ ایرانی مربوط شود.

او تأکید کرد: تمام تلاش و هدف من این است که با اجرای «بوف کور» به عنوان آخرین تجربه کارگردانی‌ام، یک اجرای متفاوت در این سال‌ها عرضه کنم. بعد از اجرای این اثر دیگر قصد کارگردانی تئاتر ندارم و فقط می‌خواهم به جوانان نشان دهم که چگونه از ادبیات ایران می‌توانند برای اجرای اثری نمایشی بهره‌مند شوند. 

این کارگردان با سابقه تئاتر با بیان این نکته که علیرغم پاسخ مثبت داده شده به پیشنهاد اجرای نمایشنامه «بوف کور» در تالار مولوی، به تازگی اعلام شده که این اثر برای اجرا در این تالار پذیرفته نشده است، تصریح کرد: برای آخرین تجربه کارگردانی فقط نمایش «بوف کور» را روی صحنه خواهم برد در غیر اینصورت اثر دیگری را اجرا نمی‌کنم.

پاسخ رییس تالار مولوی



امیرحسین حریری رییس تالار مولوی نیز درباره وضعیت اجرای نمایشنامه «بوف کور» به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر، توضیح داد: آیین‌نامه تالار مولوی تا پایان فصل بهار تدوین می‌شود و دانشجویان و اساتید تئاتری می‌توانند بر اساس آن آثار خود را پیشنهاد دهند. تا زمان ابلاغ آیین‌نامه تالار مولوی ما نمی‌توانیم پیشنهادی را بپذیریم. شاید برخی از دوستان و اساتید گفتگوهایی را با بنده انجام داده باشند و بنده هم به عنوان مدیر تالار مولوی، به آن‌ها مشورت خود را ارائه داده باشم اما این به معنای پذیرفتن شدن یا نشدن اثری نمایشی نیست.

وی تأکید کرد: به جز صحبتی که برای اجرا با دکتر علی رفیعی داشتیم با هیچ کدام از دوستان و اساتید تئاتری به صورت رسمی گفتگویی انجام نشده و پیشنهادی نیز به صورت کتبی ارائه نشده است و تنها صحبت‌هایی درباره درخواست‌هایی که وجود داشته، انجام داده‌ام.

حریری ادامه داد: با توجه به جایگاه آقای ناصر حسینی‌مهر و نگاهی که به جوانان تئاتری و فعالیت در حوزه استعدادیابی تئاتری دارد، تالار مولوی می‌تواند جایگاه خوبی برای فعالیت ایشان باشد اما اینکه چه متنی و در چه زمانی اجرا شود، به آیین‌نامه تالار مولوی مربوط می‌شود.

رئیس تالار مولوی درباره نحوه انتخاب آثار نمایشی برای اجرا در این تالار، توضیح داد: پیشنهادهای ارائه شده در شورای تالار مولوی مطرح می‌شوند و شورا بر طبق اولویت‌ها ارزیابی پیشنهادات را انجام می‌دهد. حجم درخواست‌ها زیاد است و به صورت محدود باید بهترین پیشنهادها برای اجرا در مجموعه انتخاب شوند. بر همین اساس برخی پیشنهادها در اولویت اجرا قرار نمی‌گیرند.

وی درباره زمان قطعی ارائه آیین‌نامه تالار مولوی، تأکید کرد: بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهیان جلسه شورای تالار مولوی را تشکیل می‌دهیم و اگر متن آیین‌نامه در آن جلسه به اتفاق نظر اعضای شورا تصویب شود، آیین‌نامه تالار مولوی به صورت رسمی ارائه می‌شود.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =