مهر نوشت:

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه نواقص آیین نامه حقوق مسافر تا ۶ ماه دیگر برطرف می‌شود، گفت: از زمان اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مسافر، تاخیرهای بالای ۴ ساعت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

علیرضا جهانگیریان در نشستی که با حضور مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه‌ها تشکیل شد‌، از مدیران حراست شرکت‌های هواپیمایی خواست تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آیین نامه حقوق مسافر با مشارکت و تعامل حداکثری گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر را گامی در راستای صیانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه ۱۷ میلیون مسافر از طریق بخش هوایی جابه جا می‌شود و کسب رضایتمندی این تعداد مخاطب ‌دستاورد ارزشمندی برای جامعه صنعت هوانوردی خواهد بود.

وی بابیان اینکه آیین‌نامه حقوق مسافر نسخه‌ اولیه‌ای است که با اجرایی شدن آن تا ۶ ماه آینده با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نواقص احتمالی آن شناسایی و نسبت به رفع و تکمیل آن اقدام خواهد شد، بیان کرد: به منظور حفاظت از حق و حقوق مسافر از اجرای صحیح و دقیق این آیین‌نامه اطمینان یافته و چنانچه افرادی با سوء نیت قصد اختلال در اجرای این آیین‌نامه را دارند، برخورد لازم صورت گیرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: همچنین نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در فرودگاه‌ها نیز موظف هستند تا آیین‌نامه مذکور را در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده اجرا کرده و از بروز هرگونه اخلال در نظم پروازها جلوگیری و طبق ضوابط با افراد خاطی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن آیین‌نامه حقوق مسافر تاخیرهای بالای ۴ ساعت ( مشمول پرداخت خسارت) با کاهش چشمگیری مواجه بوده است از برخی شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به اجرای صحیح این آئین نامه اقدام کرده‌اند تشکر ‌کرد.

آیین‌نامه حقوق مسافر از تاریخ ۳۱ فروردین ۹۴‌ به طور رسمی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =