عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متاسفانه شخصیت های کشور در انتخابات قربانی می شوند گفت: پس از درگذشت پیامبر(ص) خانواده و نوه ی ایشان را کنار زدند اما نباید بگذاریم تاریخ به تلخی تکرار شود.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ملت ایران به امام(ره) و راه ایشان وفادار بوده و اگر نوه امام(ره) کاندید شد از ایشان حمایت می کنیم.

وی با اشاره به گمانه‌های اخیر مبنی بر ورود سیدحسن خمینی به مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده اطلاعی از برنامه‌ها ندارم اما واقعیت این است که برخی افراد عادت کرده اند که مسائل را در جامعه بزرگ کنند و فقط به دنبال شایعه سازی هستند. تا انتخابات مجلس خبرگان زمان زیادی باقیمانده و هرچقدر که مسائل در ارتباط با انتخابات کمتر مطرح شود بهتر است.

وی در عین حال با بیان اینکه وارد شدن جوانان به خبرگان مشکلی ندارد ادامه داد: خبرگان مانند دیگر نهادهای سیاسی نیست و برای جوانان کاربردی ندارد چراکه جوانان باید وارد کارهای اجرایی شوند و در فعالیت‌های علمی، اجرایی فعالیت داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مباحث انتخاباتی زمانی که زودهنگام مطرح شود، ذهن مردم جامعه نیز مشغول می شود و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وقتی فضای ذودهنگام انتخاباتی حاکم می شود، کار و تلاش هم متوقف می‌شود گفت: نباید اجازه دهیم فضای کشور ملتهب شود، متاسفانه انتخابات‌ در کشور ما خصوصاً در چند سال اخیر همواره هزینه‌های اخلاقی - اجتماعی داشته و شخصیت‌ها در انتخابات قربانی می شوند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمی‌دانم نظر سیدحسن آقا درباره کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان چیست،خاطرنشان کرد: طرح مسائل انتخاباتی پیش هنگام به صلاح کشور نیست به ویژه آنکه کشور ما تب‌دار است و در نتیجه رقابت‌های انتخاباتی هم شخصیت‌ها و هم جامعه صدمه می بیند و جامعه گناه آلود می شود.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه سیدحسن خمینی نیز مانند هر شهروند دیگری حق کاندیداتوری دارد، گفت: ایشان به عنوان یک شهروند، به عنوان نوه امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران می‌توانند کاندیدا شوند و وارد کارزار انتخاباتی شوند.

وی ادامه داد: سید حسین خمینی به عنوان یک شهروند و یک روحانی فاضل، با وقار و خوش فکر و هم به عنوان نوه حضرت امام حق دارد کاندیدا شود و نه تنها مشکلی ندارد بلکه حق شهروندی و روحانیت ایشان است چرا که می خواهد به نظامی که پدر بزرگش تاسیس کرده است، خدمت کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رفتارهای برخی رسانه ها و  رویکرد تندروانه برخی از افراد در قبال سیدحسن خمینی را ناعدالتی دانست و  گفت: امیدوارم که حرمت سیدحسن و بیت خانواده امام همواره حفظ شود.

این چهره روحانی در خصوص جوان گرایی در مجلس خبرگان، تصریح کرد: تغییر مساله خوبی است  و مردم همیشه خواستار آن هستند وارد شدن جوانان به خبرگان مشکلی ندارد اما خبرگان مانند دیگر نهادهای سیاسی نیست و برای جوانان کاربردی ندارد جوانان باید وارد کارهای اجرایی شوند و در فعالیت‌های علمی، اجرایی فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: نباید بگوییم کسی که سنش بالا رفته است دیگر کاربردی ندارد؛ این اشتباه است باید به تجربه و اعتبار این افراد اعتماد کرد چرا که استوانه تصمیم گیری کشور هستند و خبرگان جای جوان گرایی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان آیت الله جنتی در خصوص اینکه عده ای به دنبال تضعیف رهبری هستند تا به خبرگان ورود پیدا کنند، گفت: من از سخنان آیت الله جنتی اطلاعی ندارم و در مقام جوابگویی ایشان نیستم اما در کل عرض می کنم همه اینها شایعات است چرا که می خواهند مردم را از خبرگان بترسانند.

وی اظهار داشت: هیچ فرد و گروهی چنین تصمیم و برنامه و یا نقشه ای برای این موضوع ندارد، همه آنها که می آیند کاندید می‌شوند به رهبر و کشور معتقدند و وفادار هستند و این اظهارات دشمن تراشی برای رهبری و وهن ولایت است طرح اینگونه مسائل به مصلحت نظام و مقام معظم رهبری نیست ناشی از توهمات و مسائل سیاسی است همه جناح های داخل نظام  به رهبری وفادار هستند و این خیالات نتیجه توهم برخی از افراد است.

آیت الله هاشم زاده هریسی در پیش بینی ترکیب مجلس خبرگان آینده تاکید کرد: اکنون نمی‌توانم ترکیب اینده مجلس خبرگان را پیش بینی کنم، چرا که کشور تب دار است و قابل پیش بینی نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =