معاون ساماندهی امور جوانان گفت: جوان غافلی،جوان فریبی و جوان هراسی در برنامه ها و سیاستهای دولت یازدهم جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود گلزاری در خطبه های پیش از نماز جمعه به مناسبت هفته جوان گفت: تفکیک ورزش از جوانان در وزارت ورزش و جوانان، ابراز نگرانی از کاهش جمعیت جوان، سهم قابل توجه جوانان در بودجه امسال، افزایش تعداد سمن‌ها، تشریح مهم‌ترین مسائل حوزه جوانان از نگاه دولت و... از مهم‌ترین مسائلی است که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پیش خطبه‌های نماز جمعه به آن پرداخت.

او با بیان اینکه در ایران ما سنین 15 تا 29 سالگی را جزو قشر جوان حساب می‌کنیم، گفت: جوانی دوره شکوهمند و ارزنده‌ای است که نه ضعف و ناتوانی دوران کودکی را دارد و نه وابستگی و محافظه‌کاری میانسالی در آن ایجاد شده و این دوره تنها دوره‌ای است که شاخصه‌های بزرگی مانند عدالت‌طلبی، مبارزه با ظلم و... در جوان وجود دارد.

او با اشاره به نهضت پیامبر اکرم (ص)، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، پاسداری از ارزش‌ها و... گفت: در تمام این مراحل جوانان نقش پررنگی را داشتند و فرماندهان بزرگ جنگ ما همچون شهیدان باقری، باکری، همت و... از جوانان بودند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مساله جوانان برای ما بسیار مهم است، گفت: برابر آخرین سرشماری عمومی کشور که در سال 90 انجام شد، 31.5 درصد از جمعیت کشورمان را جوانان شامل می‌شوند و این یعنی کمتر از یک سوم جمعیت ایران جوان است.

گلزاری ادامه داد: این آمار نگران‌ کننده است؛ چراکه در مقایسه با آمار سال 85 جمعیت جوان کشور ما کم شده و اگر سیاست‌های ابلاغی مقام عظمای ولایت درخصوص جمعیت اجرا نشود، این نگرانی تشدید خواهد شد و ما نباید کاری کنیم که این سرمایه عظیم کم شود.

دولت، جوان را سرکش و عصیان‌گر نمی‌بیند

 با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای جوانان تصریح کرد: برنامه‌های دولت نه "ندیدن جوان" است و نه "جوان‌هراسی" است که ما بخواهیم جوان را سرکش و عصیان‌گر و مخالف ببینیم و سیاست محدود کردن را برایشان ببینیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما به دنبال جوان‌فریبی نیز نیستیم یعنی نمی‌خواهیم با برنامه‌های نمایشی جوانان را فریب بدهیم و با دادن چند پست به چند جوان از مابقی آنان غافل شویم. برنامه‌های دولت جوان‌باوری و جوان‌یاوری است و ما هم خودمان و هم مردم باید جوانان را با تمام ارزش‌هایشان باور کنیم و بدانیم که آنان همچنان در تمامی عرصه‌ها اعم از عرصه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و فناوری، ورزشی و... حضور چشمگیری داشته و در دنیا نیز برجسته‌اند.

عمده‌ترین مسائل جوانان از نگاه دولت

گلزاری در ادامه سخنانش به تشریح عمده‌ترین مسائل جوانان از نگاه دولت و وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: مهم‌ترین مساله جوانان ما بحث سلامت، آموزش، اشتغال، مسکن، ازدواج، تحکیم خانواده، افزایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی، بهینه‌سازی اوقات فراغت، مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و... است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

او درخصوص نحوه اجرای برنامه‌های دولت برای جوانان نیز گفت: معتقدیم که باید در این زمینه آرام اما عمیق قدم برداریم. ما نمی‌خواهیم در این حوزه‌ها برنامه‌های رعد و برقی اجرا کنیم و تمام شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به همکاری‌های این وزارتخانه و وزارت بهداشت اظهار کرد: در حوزه سلامت نیز تلاش کرده‌ایم همزمان با اجرای طرح تحول، سلامت جوانان و شاخصه‌های سلامت آنان را افزایش دهیم.

گلزاری ادامه داد: امروز مهم‌ترین آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند، سوءمصرف موادمخدر، تصادفات رانندگی و اضافه وزن است که در این خصوص برایشان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

سهم پررنگ جوانان در بودجه 94

او درخصوص جایگاه جوانان و مطالبات آنان در بودجه سال 94 نیز گفت: خوشبختانه در برنامه بودجه 94 رقم قابل توجهی برای اشتغال و استخدام فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است و در تبصره 4 و 5 ماده 20 این بودجه نیز تمهیداتی درخصوص مسکن زوج‌های جوان اندیشیده شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: در طول کمتر از 2 سالی که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم، تعداد سمن‌های جوانان را از 197 به 500 سازمان مردم نهاد ارتقا داده و برنامه‌ریزی کردیم که تا پایان سال تعداد این سمن‌ها به 1000 سمن برسانیم البته ما افزایش مشارکت‌ها را همراه با توانمندی می‌خواهیم و به آنان آموزش نیز خواهیم داد.

برنامه‌ریزی برای مجلس جوانان

گلزاری برنامه‌ریزی برای مجلس جوانان را از دیگر اولویت‌های معاونت تحت امرش برشمرد و گفت: البته با توجه به اینکه امسال سال انتخابات مجلس است، ما از سال آینده بحث مجلس جوانان را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

ابراز نگرانی معاون وزیر جوانان از آمار 11 میلیون جوان و مجرد در سن ازدواج

او همچنین از آمار 11 میلیون جوان و مجرد در سن ازدواج ابراز نگرانی کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در تمام استان‌ها بالا رفته و در عین حال نیز آمار طلاق نیز افزایش یافته است که ما در این خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به طور جدی به روی مباحث خانواده، همسریابی، کاهش طلاق و... فعالیت می‌کنیم و خوشبختانه معاونت فرهنگی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه نیز همکاری خوبی با ما دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم بتوان فعالیت مثبتی در این زمینه انجام داد.

تفکیک ورزش از جوانان یک گام به جلو

گلزاری در ادامه از تاکید دولت و شخص وزیر بر تفکیک موضوع ورزش از جوانان در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: آقای گودرزی نیز در نامه‌ای به آقای نوبخت بر این موضوع تاکید کردند و تا آنجا که من در جریان هستم، بحث تفکیک ورزش از جوانان در دفتر معاون اول رییس جمهور در حال بررسی است و ما امیدواریم در سال آینده یا حتی زودتر از آن موضوع تفکیک عملی شود.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    این تفکیک که لازمه.... بعدشم بی زحمت مثل خیلی جاها ، وزارتخانه های بانوان رو از آقایون رو هم جدا کنید، چون ایطور همه چی کلی گفته میشه اما منظور با آقایونه فقط.... از امکانات و بودجه ها گرفته تا سهمیه ها و استخدامی ها و قوانین ریز ودرشت