ایرنا نوشت:

 حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه پنجشنبه در نشست با روحانیون شیعه و سنی استان گلستان در گرگان اظهار داشت: گرچه در تاریخ سرزمین ما خشونت کم نبوده است و در جهان نیز غیرمسلمانان کمتر از مسلمانان مرتکب خشونت نشده اند اما امروز این قتل و غارت ها رنگ و بوی دیگری دارد.


یادگار امام راحل اضافه کرد: خشونت های امروز از یک سو خود را بشدت در پوستین دینداری و اسلام مخفی کرده است و از طرف دیگر نوع خشونت آن بسیار وحشیانه بوده و انزجاری نامیمون و نامتعارف پدید آورده است، ما امروز صحنه هایی را که جز در فیلم ها انتظار نداشتیم می بینیم، صحنه هایی که کسی را بخاطر دینش می سوزانند یا بعد از سالها برده داری راه انداخته و زنها را به عنوان برده می فروشند.

سید حسن خمینی با یادآوری اینکه در طول تاریخ جنگ های زیادی روی داده است، به ذکر برخی نمونه های تاریخی از برده داری سیاه پوستان پرداخت و تصریح کرد: امروز بسیاری از جنایاتی که مربوط به ماقبل تمدن بوده است دوباره تکرار می شود، اگر پنج یا شش سال پیش می گفتند افرادی پیدا می شوند که یک نفر را زنده زنده در قفس می سوزانند و فیلم آن را منتشر می کنند، باورنمی کردیم و این اتفاق کمی نیست.

وی بابیان اینکه سخن گفتن از وحدت این روزها واجب تر است، گفت: یکی از عوامل برهم زننده وحدت مطلق انگاری است، مطلق انگاری یعنی کسی خود را مطلق بداند و دیگران را براساس نزدیکی به خود مورد قضاوت قرار دهد، مطلق انگاری یعنی همه گروه مقابل خود را کم عقیده بپنداریم واگر توانسیم این طرز فکر را در خودمان حل کنیم پاشنه آشیل تفرق نشانه گرفته شده است.

سید حسن خمینی افزود: در جهان اگر شخصی تفکر خاصی را داشته باشد به این معنا نیست که همه اهل تسنن مانند او هستند در جهان جریانی بشدت خواهان آن است که اندیشه مطلق انگاری را رواج و ادامه دهد، لذا رقیب و حریف خود وکسی را که در دین یا مذهب ما نیست را مطلق نبینیم زیرا آنها اقسام مختلف دارند.

وی گفت: اینکه در یک مقطع زمانی یک فرد ازیک گروه حرفی زد یا کاری کرد حواس ما باشد که ناخودگاه به همه آن گروه توسعه ندهیم چرا که هم درمیان شیعیان و هم درمیان اهل تسنن کسانی بوده اند که کارهای زیادی کرده اند.

یادگار امام راحل ادامه داد: این چه تفکری است که چون یک سنی قبر امام حسن عسکری (ع) را ویران کرده خون تمام اهل تسنن مباح است یا چون یک شیعه حرفی زده او مهدورالدم است در حالی که اولین شرط وحدت آن است که این باور رابپذیریم که در طرف مقابل طیف های زیادی وجود دارد و نکته دیگر اینکه هر طیف را با بزرگان آنها بسنجیم.

یادگار امام با بیان اینکه امروز شرایط جهان اسلام حساس است و همه ما به نحوی در این شرایط دخیل هستیم تصریح کرد: باید به حد وُسع خود روابط مان را محبت آمیز سازیم و بگذاریم رابطه ما با یکدیگر الگو باشد و این الگو را جهان ببیند.

سید حسن خمینی افزود: بدی از هر کس سربزند بد است، ظلم دین و مذهب ندارد و از سوی همه بد است لذا چشم خود را بر روی ظلم نبندیم و اگر دوست ما هم ظلم کرد آن را محکوم کنیم.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    16 3
    اخه ..این گروه های اقلیت دو سه هزار نفری چی از جون مردم میخاد که همه جا میخان حرف حرف اونا باشه..مگه ندیدن مردم ۲۰ میلیون رای به اصلاحات داده..پس لطفا هیس
  • نادر IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    10 4
    تفکر وحدت گراهماناست که یادگار امام فرمودند
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    15 4
    خدایا این سید بزرگوارو از ما نگیر بخدا چشم امید ما به آینده فقط همین خمینی جوان است