مزایده استقلال و پرسپولیس رفت روی هوا! این اتفاق یعنی بازگرداندن دو تیم به سر جای اول خودشان.

خبرورزشی نوشت: در این میان استقلال شرایط دشوارتری در قیاس با پرسپولیس دارد چون حتی سرمربی فصل آینده‌اش هم مشخص نیست. ظهر دیروز وقتی در رابطه با شرایط استقلال با منصور پورحیدری تماس گرفتیم، ناراحتی در صدایش به وضوح مشخص بود.

مزايده هم لغو شد و دوباره دو باشگاه بايد سر جاي اول خودشان برگردند.
بله، متأسفانه با اين وضعيت كار بهتر كه نشد هيچ، بدتر هم شد. باز هم گفته‌ام قيمت تعيين شده اصلاً گران نيست چون پاي دو باشگاه با ميليون‌ها هوادار وسط است اما بايد قوانين و مشوق‌هايي باشد تا كسي كه مي‌آيد و پول خرج مي‌كند، اميدوار به برگشت سرمايه‌اش باشد. بخش اعظمي از درآمد باشگاه‌هاي جهان از رايت تلويزيوني است كه ما در ايران آن را نداريم و رقمي كه مي‌دهند، بسيار محدود است. ماجراي پيراهن و كپي‌رايت هم همين طور. تازه اهالي فوتبال مي‌دانند بخش اعظمي از احتمال موفقيت يك تيم به كاركرد مناسب در فصل نقل و انتقالات برمي‌گردد و دقيقاً ما در همين ايام بلاتكليف شده‌ايم و كسي نمي‌داند چه كار بايد بكنيم. تا وقتي تكليف مديريت و منابع مالي معلوم نشود، نمي‌توان سراغ امور فني رفت.

الان مي‌گويند وزارت ورزش در بودجه سال 94 اصلاً رديفي براي كمك به استقلال و پرسپوليس ندارد.
مگر سال‌هاي قبل كه چنين رديف بودجه‌اي بود، كمك آنچناني مي‌شد؟ آقاي خادم در يك برنامه تلويزيوني حضور داشت. يك مهمان ديگر هم بود كه مرتب تأكيد مي‌كرد ميلياردها تومان براي استقلال و پرسپوليس از سوي وزارت ورزش هزينه شده است. آقا، كجا هزينه شده؟! طي 4، 5 سال اخير حداكثر 4 ميليارد تومان داده‌اند اما اين طوري كه در رسانه‌ها مطرح مي‌شود، مردم گمان مي‌كنند ما سالي ده‌ها ميليارد از وزارتخانه مي‌گيريم. وزارت ورزش طي سال‌هاي اخير به اندازه هزينه يك تيم ليگ آزادگاني هم به استقلال كمك نكرده است. البته آنها هم محدوديت‌هايي دارند كه قابل احترام است اما بايد هر چه سريع‌تر فكري به حال اين باشگاه‌ها كرد.

عده‌اي اميررضا خادم را مقصر اوضاع كنوني سرخابي‌ها مي‌دانند، شما چطور؟
من قبول ندارم. ايشان مأمور بود كه روند خصوصي‌سازي را پيش ببرد و خوب هم پيش برد! اما ماجراهاي اخير رخ داد. خادم وقت گذاشت. در رابطه با استقلال هيأت مديره‌اي همراه انتخاب شده، حتي اسپانسر باشگاه زودتر از موعد پول مي‌داد تا مشكلات‌مان حل شود اما حالا شرايط به گونه‌اي شده كه بلاتكليف هستيم.

در اين هياهو شايعه شده كه مربياني همچون دونادوني و زاكه‌روني براي حضور در استقلال مطرح شده‌اند.
اول بايد ببينيم تكليف هيأت مديره چه مي‌شود. اينها شايعات است. وقتي باشگاه هنوز در رابطه با مديريت وضع خودش را نمي‌داند، چطور مي‌تواند با مربيان مذاكره كند؟ من اصلاً در جريان اين اسامي نيستم. فقط خوانــدم كه آقــــاي افشــارزاده گفته رزومه چند مـــربي خارجــي را گرفته‌اند.

شايعه شده كه شما هم در زمره كانديداهاي سرمربيگري استقلال هستيد، صحت دارد؟
نه. گفتم كه باشگاه هنوز تكليف مديريت خودش را نمي‌داند. از سوي ديگر من 9 سال است كه سرمربيگري را كنار گذاشته‌ام.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =