ایسنا نوشت:

فردی در آمریکا به نام ریچارد پرنس با به راه انداختن نمایشگاه عکس بوسیله عکسهای موجود در صفحه اینستاگرام دیگران و فروش آنها جنجال زیادی به پا کرده است.

این هنرمند جنجالی این بار یک نمایشگاه از عکس‌های فرد دیگری را بدون اجازه در نیویورک راه اندازی کرده و به قیمت 90 هزار دلار به فروش رسانده است!

در واقع کار پرنس اینست که عکس‌های خیره کننده در اینستاگرام را پیدا می‌کند و از آنها در ابعاد بزرگ پرینت می‌گیرد و به فروش می رساند.

تازه ترین نمایشگاه ریچارد پرنس در نیویورک چندین هزار دلار برایش درآمدزایی داشته و این در حالیست که عکاسانی که وی تصاویر آنها را برداشته چیزی عایدشان نخواهد شد.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: فردی که پرنس عکس‌هایش را بدون اجازه پرینت گرفته و به قیمت بیش از 90 هزار دلار فروخته گفته است که پرنس را برای گرفتن سهم پول تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

دوئه دیر یکی از زنانی که پرنس عکس‌هایش را به سرقت برده در اینستاگرامش نوشت: قصد ندارم او(پرنس) را تحت تعقیب قرار دهم.

موسس و مدیرعامل مو آبی شرکت لوازم آرایشی "لایم کرایم" همچنین با به نمایش گذاشتن تصویر اصلی توضیح داد که عروسکی که در تصویر دیده می‌شود توسط دوست هنرمندش جاشوا دیوید مک کنی ساخته شده اما در عکسی که پرنس در نمایشگاه گذاشته نامی از وی برده نشده است.

دوئه دیر گفت: ریچارد پرنس توضیح عکس را قبل از چاپ کردن و به نمایش گذاشتن آن در گالری فریز حذف کرده است.

پرنس 65 ساله که مجموعه 37 عکس‌ به نمایش گذاشته شده توسط وی در گالری فریز نیویورک هفته گذشته همگی به فروش رفت، به تصاحب تصاویری که پیدا می‌کند معروف است و روی خط باریکی بین نقض کپی رایت و هنر حرکت می‌کند.

پرنس می‌گوید: من بین آنچه جمع آوری می‌کنم و آنچه که خلق می‌کنم تفاوتی نمی‌بینم.

وی اولین بار سال گذشته زمانیکه که تصاویری اینستاگرامی را در گالری گاگوسیان در نیویورک به نمایش گذاشت به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =