دکتر علی اکبر ولایتی درباره مذاکرات هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوعات از طریق مذاکره تلاش کرده است اما در برابر زیاده خواهی برخی کشورهای غربی نیز ایستادگی می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحدمرکزی خبر، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره حل موضوعات هسته ای گفت: ایران برای حل موضوعات از طریق مذاکره تلاش کرده است اما در برابر زیاده خواهی های برخی کشورهای غربی نیز ایستادگی می کند و باید با کمک کشورهای علاقه مند به نتیجه مناسب و مطلوب ، در برابر این زیاده خواهی ها مقاومت کرد.
دکتر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار با رییس و مسوولان مرکز مطالعات استراتژیک چین وابسته به ارتش ضمن تشکر از برنامه ریزی به عمل آمده به منظور انجام این ملاقات ، در خصوص تنوع فعالیت ها در مرکز تحقیقات استراتژیک مطالبی را ارائه کرد و گفت : حوزه تکنولوژی و علمی و فناوری در مرکز با اهتمام جدی در حال پیگیری است و می توان بستر های لازم همکاری را در حوزه های مورد علاقه طراحی و عملیاتی کرد.
وی با بیان اینکه همگرایی کشورهای آسیا در حوزه اقتصادی مناسب است اما کافی نیست ، گفت: باید ایران و چین به عنوان کشورهای تاثیرگذار در این منطقه همکاری های خود را در دیگر زمینه ها به ویژه تامین امنیت و صلح گسترش دهند.
ژنرال «سین خو» رییس مرکز مطالعات استراتژیک چین (وابسته به ارتش) نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با دکتر ولایتی ، گزارشی از فعالیت های مطالعاتی و تحقیقاتی مرکز ارائه و برای همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام آمادگی و ابراز علاقه کرد و از مشاور مقام معظم رهبری برای شرکت در اجلاس توسعه امنیتی در آسیا که این مرکز در آینده ای نزدیک برگزار خواهد کرد دعوت نمود.
وی همچنین تلاش و همکاری ها و مشورت دو طرف را درخصوص مسایل منطقه ای خواستار شد و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند زمینه های مناسب و فراگیرتری را برنامه ریزی و اجرا کنند.
دکتر ولایتی همچنین در دیدار جداگانه با رییس و مسوولان آکادمی علوم اجتماعی چین به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مجموعه های مطالعاتی و پژوهشی که مشورت های لازم را به دولت ارائه می کند دیدار و درباره احیا جاده ابریشم توضیحاتی ارائه کرد.
در این دیدار قرار شد تا اتاق های فکر دو طرف تشکیل و برای اجرای برنامه ها و طرح های مختلف اقدامات مورد نظر طراحی و عملیاتی شود.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با مسوولان موسسه مطالعات بین المللی معاصر چین(کیکر) که زیر نظر نخست وزیر و شورای دولتی این کشور اداره می شود درباره موضوعات منطقه ای و خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
دکتر ولایتی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه و ضرورت همکاری دو طرف یادآور شد: ایران در برابر گروه های افراطی ، تکفیری و تروریسم در منطقه ایستادگی کرده است و به این مسیر ادامه خواهد داد.
وی گفت: با توجه به جایگاه دو کشور و مسایل و مصیبت هایی که برخی کشورهای غربی با حمایت برخی کشورهای آسیایی در این حوزه ایجاد کرده اند ، ضرورت همکاری بیشتر وجود خواهد داشت و مراکز مطالعاتی در این زمینه با ارائه راهکارهای راهبردی می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =