استاندار مازندران گفت: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استان، به دلیل اینکه در زمان راه‌اندازی دارای زمین برای اجرا طرح‌ها نداشت باید مشکلاتش رفع شود.

 

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  منطقه استان مازندران، ربیع فلاح جلودار امروز پنجم خردادماه در بازدید از پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه به دنبال توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستیم و باید تلاش کنیم تا عقب‌افتادگی‌هایی که در گذشته بوده را جبران کنیم، تصریح کرد: نخستین اولویت  فراهم کردن زمین برای پارک علم و فناوری و همچنین از مدیر کل آموزش و پرورش خواستیم مدارسی که خالی شده و دانش‌آموز ندارد را در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد.

فلاح افزود: اگر همه دستگاه‌ها همسو شوند و احساس کنند که فرزند خودشان از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و بیکار است؛ احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم با راه‌حل‌های موجود مشکلات را رفع کرده و به این باور برسیم که علم را به ثروت تبدیل کنیم.

استاندار مازندران همچنین درباره موانعی که برای دانش‌آموختگان مبتکر وجود  دارد، بیان کرد: باید در همه شهرستان‌ها مراکز رشد برای علم و فناوری ایجاد کنیم و همه موانع را از پیش روی دانش‌آموختگانی که دارای ایده و ابتکارند برداریم.

وی یادآور شد: افراد هوشمند در استان‌ها بیشترند چون زمینه‌هایشان فراهم نیست به شهرستان‌های دیگر کوچ کردند.

فلاح با اعلام اینکه استان مازندران برای توسعه جهش یافته باید مشکلات را رفع و از همه ظرفیت‌ها استفاده کند، گفت: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه استان، به دلیل اینکه در زمان راه‌اندازی دارای زمین برای اجرا طرح‌ها نداشت باید مشکلاتش رفع شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید تسهیلات موردنیاز شرکت‌های فناور را در اختیار پارک و علم و فناوری قرار دهند، عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی استان نیز می‌تواند به مجموعه این پارک کمک کند.

استاندار مازندران درباره امکانات و تجهیزات موردنیاز برای برای توسعه علم و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بدون امکانات و تجهیزات نمی‌تواند تجاری‌سازی کنند.

وی افزود: فراهم کردم امکانات برای توسعه پارک‌های علم و فناوری در زمره سیاست‌های استانی قرار دارد.

فلاح جلودار در پایان اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تسهیلات و مجوزها مرتفع شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =