مدیر عامل توزیع برق مازندران گفت: برنامه تغییر ساعت اداری صبح در کارگروه تخصصی استانداری مازندران در دست بررسی است و در صورت همکاری در سایر بخش‌های اداری، 20 درصد مصرف برق ادارات در ساعت پیک کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین  منطقه مازندران، منوچهر جعفری در ششمین همایش مسئولان فرهنگی صنعت برق کشور که در پلاژ وزارت کشور در ساری برگزار شد، گفت:  توزیع برق شهرستان ساری دارای یک میلیون مشترک است و این شرکت دارای 16 واحد فرهنگی بوده و تا کنون موفقیت‌های خوبی در بخش فرهنگی داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران در تابستان جاری میزبان 11 میلیون مسافر بود، افزود: چالش اصلی مازندران در مصرف بالای برق، به دلیل مسافر خیز بودن است.

مدیر عامل توزیع برق مازندران با بیان اینکه در زیرساخت توزیع برق استان مشکل خاصی نداریم، تصریح کرد: هیچ کمبودی در تامین و توزیع برق در سطح استان نداریم.

وی افزود: در مدیریت مصرف رتبه برتر کشور را در سال گذشته داشتیم، و با وجود باراضافی جزء پنج شرکت اول در مدیریت برق بودیم.

جعفری سهم بری بخش‌های مختلف  در ایجاد پیک مصرف  برق در کشور  را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: سهم بخش خانگی در پیک مصرف  5/41 درصد و عمومی اداری 4/32 است.

جعفری به فعالیت‌های گسترده این شرکت در زمینه مدیریت مصرف برق اشاره و بیان کرد:  برای گذر از پیک تابستان از تمام ظرفیت‌های فنی، عملیاتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی بهره خواهیم گرفت تا با همکاری و همراهی آحاد مردم و مشترکین، تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: 80 درصد مشترکین استان را مشترکان خانگی، 11 درصد عمومی، 1 درصد صنعتی ، 5 درصد تجاری  و 3 درصد کشاورزی تشکیل می‌دهند که 41 درصد مصرف برق به مشترکین خانگی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تحول مهندسی به ویژه مهندسی مجدد شبکه‌های توزیع، کاهش یا حذف شعاع تغذیه، ارتقای کیفیت شبکه‌های توزیع و استانداردسازی لوازم و تجهیزات و هوشمندسازی شبکه‌های توزیع را از جمله راهکارهای بخش فنی کاهش تلفات بیان کرد.

جعفری یکی از راه‌حل‌های اساسی در کاهش تلفات را تغییر رفتار و طراحی دقیق بیان کرد و ادامه داد: تغییر رفتار با آموزش‌های پایدار امکانپذیر است و در طراحی نیز باید دقت کرد تا تلفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه تلفات بخش توزیع در همه امورها یکسان نیست، گفت: بعضی از امورها تلفات بسیار بالا و بعضی از امورها تلفات پایینی دارند که امورهایی که تلفات بالاتری دارند باید تلاش بیشتری داشته باشند تا تلفات را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به لزوم برنامه‌ریزی خوب برای مدیریت مصرف اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها شرکت توانیر به گونه‌ای است که باید در تابستان سال جاری حدود 2 هزار  تا 2 هزار و 500 مگاوات صرفه جویی صورت پذیرد.

جعفری میزان پیک مصرف برق استان در سال گذشته یک هزار و 590 مگاوات بیان کرد و اظهارداشت: در سال گذشته در زمان اوج مصرف  122 مگاوات صرفه جویی صورت گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =