ممکن است اعترافات اعضای دستگیر شده فیفا، برای بلاتر دردسرساز باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آستانه انتخابات فیفا، پلیس سوئیس وارد مقر فدراسیون جهانی فوتبال شد و 6 عضو فعلی و یک عضو سابق آن را دستگیر کرد. جفری وب، رئیس کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف و نایب رئیس فیفا، جک وارنر که پیش از وب، ریاست کنفدراسیون حوزه کارائیب را بر عهده داشت، اوگنیو فیگوئردو، رئیس فدراسیون اروگوئه، ادورادو لی رئیس فدراسیون کاستاریکا، خولیو روچو مامور توسعه فیفا، رافائل اسکوئیول رئیس فدراسیون ونزوئلا، خوسه ماریا مارین رئیس سابق فدراسیون برزیل و نیکولاس لئوز،رئیس سابق کنفدراسیون آمریکا جنوبی در بین این دستگیرشدگان بوده اند.همچنین تا 15 عضو دیگر نیز تحت تحقیقات فیفا قرار دارند و ممکن است دستگیر شوند.
اما چرا در آستانه انتخابات فیفا این مقامات دستگیر شدند؟ عباس ترابیان رئیس سابق کمیته بین الملل که در انتخابات قبلی فیفا حضور داشت و شاهد برکناری بن همام از ریاست AFC و کاندیداتوری ریاست فیفا در آستانه انتخابات بود، در این باره حرف های جالبی می زند. او می گوید: «اکثر کسانی که دستگیر شده اند، در جریان برکناری بن همام، با بلاتر همکاری کردند. آنها در پرونده بن همام علیه او شهادت دادند. البته در آن زمان رئیس کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فیفا هم به نفع بلاتر کار کردند.» این اظهارات ترابیان تا حدودی موضوع را روشن می کند. او ادامه می دهد: «حالا دو شائبه به وجود می آید. اول اینکه آیا بن همام و وکلایش مستقیما پشت قضیه هستند و طوری برنامه ریزی کردند که در آستانه انتخابات این اتفاق بیفتد؟ آیا آنها اسناد را در اختیار پلیس سوئیس قرار داده اند؟ شائبه دوم که ضعیف تر است، به این برمی گردد که آیا بن علی دیگر کاندیدای ریاست چنین کاری کرده است؟ مطمئن باشید اگر بن علی هم این کار را کرده باشد، با کمک بن همام بوده است.»
در انتخابات قبلی، بلاتر رقیبی به نام بن همام داشت اما لحظه آخر به ناگهان نامه ای به دست روسای فدراسیون ها رسید. ترایبان درباره اتفاقات رخ داده می گوید: «بن همام در آن دوره با قدرت وارد انتخابات شد. ابتدا قرار بود بود کنگره AFC برگزار شود ولی اول به ما گفتند کنگره عقب می افتد و بعد گفتند برگزار نمی شود. آخر سر هم گفتند بن همام هیچ کاره است. یادم هست نامه ای برای ما آمد که در آن نوشته شده بود بن همام دیگر مسولیتی ندارد و اگر کسی با ایشان همکاری فوتبال کند با او برخورد می شود. نامه خیلی دیکتاتورانه بود. خیلی ها می گفتند نامه تهدیدآمیز و پلیسی است.»
آیا ممکن است پیش از انتخابات روز جمعه هم چنین اتفاقاتی بیفتد؟ ترابیان پاسخ می دهد: «همه چیز بستگی به بازجویی افراد دستگیر شده دارد. چون دفعه قبل هم شهادت ها و بازجویی ها باعث شد تا بن همام برکنار شود. ولی اگر هیچ اتفاقی نیفتد شما شک نکنید بلاتر با قدرت رئیس فیفا می شود. اکثریت آرا متعلق به اوست و شیخ سلمان شاید تنها چند کشور آفریقایی و عربی را به عنوان حامی کنار خود داشته باشد.»


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 1
    آقای ترابیان میگه که شاهزاده اردنی فقط رای چند تا کشور آسیایی و آفریقایی رو داره, ایشون گویا کلا از مرحله پرت هستند. دقیقا بر عکس هست, بلاتر رای تقریبا تمام کشور های آسیایی و آفریقایی و آمریکای جنوبی رو داره و در نقطه مقابلش تقریبا تمام کشور های اروپایی مخالف بلاتر هستند. جای دیگه میگه که کلا این اتفاقات به خاطر این افتاده که بن همام خواسته زیر آبش رو بزنه, عزیزم آخه اگر بن همام این قدر قدرت داشت که کارش به اینجا نمیرسید که خودش رو با یک سوت از کار بر کنار کنن. اینکه چرا الان و یکهو ریختن و همه رو گرفتن به این خاطر هست که به خاطر کنگره فیفا تمام افرادی که میخواستن دستگیر کنن همگی یکجا در سوئیس بودند و از اونجایی که امریکا قرارداد استرداد متهمین رو با سوئیس داره میتونه به راحتی همه رو به امری
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    5 1
    کفاشیان خیلی سیاستمدارانه قبل از دستگیری افراد فیفا ،پول های بلوکه شده ایران رو از بلاتر گرفت.البته دمش هم گرم
  • مصطفی A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 1
    اگر دستگیر شد نوبت ماست که بخندیم .
  • مهران تراختورچی A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    3 7
    امیدوارم روزی مافیای فوتبال اصفهانی ما هم توسط پلیس خودمون دستگیر بشه تا فوتبالمان پاک شود .