در نبود علی کفاشیان در تهران ، افشین پیروانی مدیرفنی تیم ملی با انتقاد از برنامه ریزی ای اف سی گفت آنها برنامه های ما را به هم زده اند.

 

ایسنا نوشت: افشین پیروانی در نشست خبری پیش از تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران در مجموعه پاس قوامین با اشاره به منتفی شدن اردوی ترکیه اظهار کرد: ایده‌ام برای تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد. ابتدا کمپ بشیکتاش بود و پس از آن کمپ فنرباغچه. در این اواخر نیز کمپ آنکارا عنوان شد.

او ادامه داد: در مورد کمپ بشیکتاش قرار بود یکی از دوستانم که مربوط به شرکت اطلس گلوبال بود بلیت‌ها را به صورت مجانی فراهم کند و یکی دیگر از دوستان که از طریق فدراسیون اقدام کرده بود قرار بود در ارتباط با کمپ فنرباغچه کمک‌های لازم را انجام دهد.

پیروانی گفت: کمپ فنرباغچه 4 تا 5 ساعت ترافیک ترکیه را به همراه داشت و یکی دیگر از مشکلاتش این بود که توجه به اختلاف دمایی 10 تا 12 درجه و نیز وجود تنها یک زمین اگر باران می‌آمد ما نمی‌توانستیم فردای آن روز تمرین داشته باشیم. در مورد کمپ آنکارا نیز به دلیل اینکه پیشنهاد این اواخر مطرح شده بود، نیازمند بازدید بود. در هر حال کمپ‌های بشیکتاش، فنرباغچه و آنکار به ترتیب مشکلات مالی، مشکلات راهی و پروازی و نیز مشکل بازدید منتفی شد.

به گفته پیروانی علت گران بودن کمپ بشیکتاش این بود که به دلیل وجود امکانات اصلی و نیز واقع شدن در استانبول با کمپی که 5 ساعت بیرون شهر بود تفاوت قیمت بیشتری داشت. او گفت: ما دوست داشتیم که کمپ بشیکتاش فراهم شود. حرفه‌ای این بود که ما اردوی‌مان را در بیرون از ایران داشته باشیم اما در کشور ماندیم. به دنبال این هستیم تا 19 خرداد با پرواز چارتر به ازبکستان برویم و در تاریخ 21 خرداد بازی‌مان را با این تیم برگزار کنیم و پس از آن به داش آغوز برای بازی با ترکمنستان پرواز کنیم.

مدیر ورزشی تیم ملی با بیان اینکه آخرین خبرها حاکی از این است که AFC تایید کرده که دیدار ایران و ترکمنستان در شهر داش آغوز برگزار شود، گفت: AFC زمین و هتل آن‌ها را تایید و اعلام کرده که ایران اولین بازی خود را در این شهر برگزار کند و اگر پس از آن مشکلی ایجاد شد، سایر بازی‌ها در آن شهر برگزار نشود. ما به نوعی به موش آزمایشگاهی تبدیل شدیم تا در شهری که 600 کیلومتر از پایتخت ترکمنستان دور است بازی کنیم.

پیروانی با اشاره به اینکه قرار است با پرواز چارتر به ازبکستان برویم و پس از آن هم با چارتر از ترکمنستان به تهران بیاییم گفت: رفتن به ازبکستان با هزینه فدراسیون ایران است و ماندن‌مان به مدت 4 روز در این کشور و نیز برگشت‌مان به ترکمنستان به عهده ازبکستانی‌هاست و پس از آن نیز هزینه بازگشت از ترکمنستان به تهران به عهده فدراسیون خواهد بود.

او همچنین درباره احتمال دیدار رفت و برگشت تیم ملی فوتبال ایران با گوام در تهران گفت: آن‌ها درخواست کرده‌اند که بازی رفت و برگشت در تهران برگزار شود اما هزینه‌هایشان را پرداخت کنیم. به دنبال این هستیم که بازی‌ها را به یکی از شهرهای ایران ببریم تا سایر هموطنان نیز از بازی‌های تیم ملی دیدن کنند. ما به دلیل اینکه 4 روز پس از بازی با گوام باید به هندوستان برویم به دنبال این هستیم که تیم آسیب نبیند. گوام برای اینکه بازی را در ایران برگزار کند پول و هزینه آن را از ما خواهد گرفت که مربوط به هزینه هتل و پرواز می‌شود که رقم قابل اهمیتی هست چرا که اگر بخواهیم به گوام برویم باید از 4 تا 5 کشور عبور کنیم.

پیروانی همچنین درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن اعلام کرد: دو کشور برای این بازی اعلام آمادگی کرده‌اند و تقریبا این مسئله قطعی است اما هنوز امضا نشده و اینکه در کدام کشور این دیدار برگزار می‌شود هنوز مشخص نیست. مطمئنا اگر بتوانیم این بازی را در آزادی برگزار کنیم موجب آشتی هواداران با فوتبال می‌شویم.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره اینکه چرا پس از منتفی شدن اردوی ترکیه اردویی را در شمال ایران یا کیش برگزار نکردید گفت: باید باور کنیم که برای بازیکنان سخت است که پس از دوری از خانواده‌ها، مدت دیگری نیز از آن‌ها دور باشند. امکانات در این کمپ بسیار خوب است و اگر لازم باشد به سایر کمپ‌ها هم می‌رویم و آن‌ها را می‌بینیم. ما در سطح تهران 5 تا 6 کمپ را گشته‌ایم اما کمپ پاس قوامین از سایر کمپ‌ها شرایط بهتری داشته است.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =