روسیه و چین برای یکسان‌سازی استاندارهای تولیدات فضایی خود جهت انجام پروژه‌های مشترک فضایی در حوزه اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به مأموریت اکتشاف ماه تصمیم جدی گرفته‌اند.

سیناپرس نوشت:
گزارش‌های غیررسمی نشان‌دهنده عزم روسیه و چین جهت یکسان‌سازی استاندارهای تولیدات فضایی خود جهت انجام پروژه‌های مشترک فضایی در حوزه اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به مأموریت اکتشاف ماه در آینده است.

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط خبرگزاری رسمی روسیه منتشر شده، دو کشور چین و روسیه در حال انجام پروژه‌ای مشترک هستند که بر پایه آن، دو کشور تلاش می‌کنند تا با استفاده از الگوها و استانداردهای یکسان، تجهیزات و تکنولوژی‌های فضایی خود را تولید کنند. هدف از انجام این پروژه، امکان اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقات و اکتشافات فضایی دو کشور برای اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به ماه است.

در این گزارش همچنین اعلام شده است: «طرفین برای انجام همکاری‌های جدید فضایی در مدار تحتانی زمین و بخش‌های فراتر از آن ازجمله اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به ماه توافق کرده‌اند. البته ارائه و تصویب دستورالعمل‌های قطعی و گفتگوهای دوجانبه هنوز ادامه داشته و در دست تهیه است.»

بر این اساس، کارشناسان دو کشور در حال آنالیز و بررسی یکسان‌سازی استانداردهای فضایی خود هستند که از این طریق، اجرای پروژه‌های مشترک اعزام فضاپیمای سرنشین‌دار به مأموریت‌های فضایی ویژه امکان‌پذیر شود. این استانداردها شامل طراحی و ساخت یکسان واحدها و تجهیزات فضایی مشابه جهت پهلوگیری، اتصال‌های الکتریکی و ساخت اتمسفر داخلی فضاپیماها است و به همین دلیل، یک کارگروه ویژه جهت اجرای این پروژه تعیین خواهد شد.

البته لازم به توضیح است که این گزارش به نقل از خبرگزاری ایتارتاس (خبرگزاری رسمی دولت روسیه) اعلام شده که منبع خبری خود را یکی از اعضای بلندمرتبه این پروژه عنوان کرده و درعین‌حال اعلام می‌کند که این موضوع هنوز به‌صورت رسمی تائید و اعلام عمومی نشده است.

در خاتمه لازم به توضیح است که در سال گذشته و در حین بازدید معاون نخست‌وزیر روسیه از کشور چین، وی اعلام کرد که مسکو آمادگی این را دارد که در کنار پکن و دست در دست یکدیگر، پروژه‌های فضایی جهت بررسی سیارات منظومه شمسی و پژوهش‌های دوردست فضایی و اعزام فضاپیماهای سرنشین‌دار به ماه و مریخ را اجرائی و عملی کند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 3
    چی شد پس ؟ مگه عبور از کمربند وان الن خطرناک نبود حالا که روسیه و چین می خواهند بروند خطرش از بین رفت ؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    8 13
    به كوري چشم خبر آنلاين مرگ بر آمريكا