معاون توسعه و‌ پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به تدریج از غلظت توده گرد و غبار وارد شده به استان کاسته می‌شود، گفت: توده گرد و غبار دیگری از فردا وارد استان شده و تا اواسط روز جمعه ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین، علی‌محمد زور‌آوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه توده گرد و غبار با غلظت 584 میکروگرم متر مکعب از ساعت سه ‌بامداد امروز وارد استان شده است، اظهار داشت: این غلظت گرد و غبار چهار برابر استاندارد غلظت طبیعی هوا است که بیانگر وضعیت بحران در کرمانشاه است.

معاون توسعه ‌وپیش بینی هواشناسی کرمانشاه عنوان کرد: میزان دید افقی در کرمانشاه به سه هزار و 500 متر رسیده است، افزود: براساس پیش بینی انجام شده توسط نقشه ‌های ماهواره‌ای از امروز بعدازظهر از میزان غلظت گرد و‌ غبار به تدریج کاسته شده و در ساعاتی از روزهای پنجشنبه و اواسط روز جمعه شاهد گرد‌و‌غبار در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از اواسط روز جمعه تا شنبه احتمال وقوع رگبارهایی در برخی نواحی استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: استان کرمانشاه در طول دو ماهه ابتدایی امسال دارای 13 روز غیراستاندارد از نظر غلظت گرد و غبار بوده که 11 روز در وضعیت هشدار قرار داشته است و امروز نیز با توجه به وجود میزان غلظت گرد و‌غبار در وضعیت بحران قرار دارد.

معاون توسعه و ‌پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: براساس آمار به دست آمده از 16 ایستگاه در استان میزان بارندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در اردیبهشت امسال 80 درصد کاهش یافته است، افزود: دمای هوای استان در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته تغییری نیافته در حالی که در اردیبهشت ماه با توجه به کاهش میزان بارندگی دو درصد کاهش یافته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =