انتقاد دادستان کرمانشاه از عملکرد متناقض شهرداری

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ازعملکرد متناقض شهرداری در خصوص اعطای مجوز برای ساختمان های 50 و 60 واحدی بدون پارکینگ از یکسو و اخذ عوارض پارک خودرو از مالکان در سطح شهر (طرح پارکبان) انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی ملکی روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم کرمانشاه که به ریاست رییس کل دادگستری استان و با حضور جمعی از مدیران مرتبط در محل دادگستری برگزار شد اظهار کرد: این سوال برای ما پیش می آید که در این فرآیندهای تصمیم گیری، نقش و جایگاه شهرداری کجاست و چرا نسبت به ساخت بناهای با تعداد کثیر واحدها که اتفاقا در مواردی مربوط به وابستگان شهرداری و شوراست، بی تفاوت هستند؟

وی افزود: این در حالیست که اگر فردی در حاشیه شهر یک بنای 50 متری احداث کند و چند متری تخلف داشته باشد او را در کمیسیون ماده 100 به صلابه می کشند ولی در خصوص بناهای فاقد پارکینگ خودرو در درون شهر اقدامی نمی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تشکیل پلیس های تخصصی در حوزه های منابع طبیعی و امور اراضی که به گفته او تاکنون عملکرد مناسبی داشته اند، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با فعالیت این پلیس ها از ابتدای امسال تاکنون گزارشی مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز دریافت نکرده ایم.

ملکی همچنین از تشکیل شعبه ای ویژه برای رسیدگی به تخلفات این حوزه ها در دادسرای استان خبر داد و تاکید کرد که برخوردهای ما بدون اغماض و در نظر گرفتن جایگاه افراد است و حتی مبارزه با زمین خواری و ساخت بناهای غیرمجاز را ابتدا از مجموعه دستگاه قضایی استان آغاز کردیم و در این راه نیز مصمم خواهیم ماند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به متعرضان به بیت المال هشدار داد که در انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی استان باشند و برای این کار به صورت تلفنی، کتبی و شفاهی هم به مجریان قانون تفویض اختیار می کنیم.

وی گفت: همه مجریان قانون و ضابطان اعم از سپاه و نیروی انتظامی در این راه با دستگاه قضایی همراه هستند و هیچ مشکلی هم در صدور مجوز قضایی نداریم.

براساس اعلام مسوولان، یک میلیون و700 هزار هکتار زمین ملی و منابع طبیعی در استان کرمانشاه وجود دارد که غیر از 100 هزار هکتار، مابقی دارای سند می باشند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =