هشدار رییس کل دادگستری کرمانشاه به مسئولین

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه درباره مقوله زمین‌خواری و دیگر مظاهر فساد به مسئولین استان هشدار جدی داد و گفت: برخورد قاطع و بدون اغماض در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا عدالتخواه در جلسه شواری پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع مقابله با زمین‌خواری در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهارکرد: امروز یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوع زمین خواری و دست اندازی به بیت المال است که در این رابطه از همه ما مسئولین ناراضی‌اند.

وی ادامه داد: موضوع زمین‌خواری و دست اندازی به بیت المال بحث مردم نیست، بلکه بحث مسئولین است، چراکه تنها افراد زورمدار و زرمدار هستند که دست به چنین اقدامات خلاف قانونی می زنند، نه مردم جامعه.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: به ما مسئولیت داده‌اند که حفظ نظام کنیم، نه حفظ فامیل و خانواده.

عدالتخواه تصریح کرد: بدون تعارف بگویم که به هر طرف نگاه می کنیم یا دست خودمان در فساد است و یا دست اطرافیانمان.

وی خاطرنشان کرد: امروز مسئولین شده‌اند خط‌شکن خلاف و این یک واقعیتی است که در جامعه ما وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز مبارزه با فساد جبهه جنگ واقعی است، گفت: به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی استان تاکید می‌کنم که بر سر این کار (مبارزه با زمین خواری) سر سوزنی با هیچ کسی کنار نخواهم آمد و در این مسیر جز قانون چیز دیگری را ملاک عمل قرار نخواهیم داد.

عدالتخواه تاکید کرد: مهمترین نکته در بحث پیشگیری از وقوع جرم این است که اول از خودمان شروع کنیم و ما این کار را در درون دادگستری استان انجام داده‌ایم و دست به بررسی اموال و دارایی‌های قضات و کارکنان دادگستری استان زده‌ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: بزودی بررسی اموال و دارایی‌ مسئولین استان را آغاز خواهیم کرد که در این بین هرکس خلافی کرده باشد باید پاسخگو بوده و مجازات شود.

وی تاکید کرد: در این راهی که انتخاب کرده‌ایم هرگز از توپ و تشر چهار نفر نخواهیم ترسید، ولو اینکه پستمان و حتی جانمان را بگیرند.

عدالتخواه تصریح کرد: افراد متخلف اگر میلیونها و حتی میلیاردها تومان هم در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز و در حریم اراضی دولتی هزینه کرده باشند، آن را بدون هیچ اغماضی تخریب خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تصمیمات جدی‌ام مبنی بر برخورد قاطع با زمین خواری و دیگر مظاهر دست اندازی به بیت‌المال را بعضی های شنیده‌اند و می گویند تا فلانی (عدالتخواه) در این استان است کارهای غیرقانونی خود را متوقف خواهیم کرد، اما آنها باید بدانند که نیت کرده‌ام 20 سال در کرمانشاه بمانم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دیواری از باغات غیرمجاز و یا ساخت و سازهای درون اراضی ملی با حکم دستگاه قضایی تخریب شود، اما پس از مدتی توسط همان افراد متخلف مجددا احداث شود، شش ماه حبس در انتظار متخلفین خواهد بود.

عدالتخواه تصریح کرد: طبق قانون درون باغ باید از بیرون دیده شود و هرکس اقدام به دیوار کشی دور باغ کند بداند که دیوارش تخریب خواهد شد، اما در این رابطه فنس کشی مانعی ندارد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه 1.7 میلیون هکتار اراضی ملی وجود دارد که اقدام به سنددار کردن آنها کرده ایم و درحال حاضر تنها 100 هزار هکتار باقی مانده که سند دار شوند که تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری حتی یک هکتار اراضی ملی بدون سند دولتی نداشته باشیم که اگر این مهم صورت گیرد این اراضی ملی از چپاول در امان خواهند ماند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =