ایسنا نوشت:

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به عدم احراز اهلیت متقاضیان مزایده چهارم سرخابی‌ها گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، تنفسی دو ماهه برای واگذاری این دو باشگاه در نظر گرفته شده است تا مدیران استقلال و پرسپولیس با آسودگی خیال اقدام به یارگیری در فصل نقل و انتقالات کنند.

پوری حسینی، در تشریح نتیجه مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس گفت: پس از برگزاری سه جلسه فشرده در خصوص بررسی اهلیت شرکت کنندگان در این مزایده، سرانجام تصمیم نهایی در خصوص مزایده چهارم سرخابی‌ها در روز گذشته گرفته شد اما با توجه به بازی تیم‌های پرسپولیس و الهلال اعلام نتیجه به امروز موکول شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: علت تاخیر در نتیجه مزایده چهارم نیز به دلیل حساسیت بالای این واگذاری و نیز نیازی که به بررسی بیشتر احساس می شد بود تا حقی از کسی در این رابطه ضایع نشود.

وی گفت: فضای نوبت چهارم مزایده استقلال و پرسپولیس به سمتی رفت که دولت متهم به این شد که قصد دارد استقلال و پرسپولیس را به خودروسازان واگذار کند که این اتفاق اظهارنظر نادرستی بود.

پوری حسینی افزود: برای اطلاع این دسته از افراد باید بگوییم که شرکت نیوان ابتکار از متقاضیان باشگاه پرسپولیس در همان روز بازگشایی پاکتها از دور رقابت حذف شد، چرا که پیشنهاد مشروط ارائه داده و در کنار امضای خود دو شرط را عنوان کرده بود که بر اساس قانون، به پیشنهادهای مشروط هیچ گونه ترتیب اثر داده نخواهد شد، بنابراین در خصوص این شرکت استعلامی انجام نشد اما به دلیل حفظ اسرار مزایده تا به امروز این موضوع رسانه‌ای نشد.

وی در خصوص شرکت سرمایه گذاری سمند که برای باشگاه استقلال پیشنهاد داده بود نیز گفت: استعلامات لازم برای این متقاضی هم انجام گرفت اما به جهت این که اتفاقی مشابه مزایده سوم شرکت استیل آذین ایرانیان برای این شرکت عنوان شده بود، شرکت سرمایه گذاری سمند به عنوان تنها پیشنهاد ارائه شده برای باشگاه استقلال هم کنار گذاشته شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص باشگاه استیل آذین ایرانیان نیز اذعان کرد: در نوبت سوم مزایده سرخابی‌ها نقصی برای این شرکت توسط وزاری هیات واگذاری عنوان شد که در نهایت مشکلات مطرح شده طی جلسه ای با آنها در میان گذاشته شد.

وی با اشاره به این که در جلسه بازگشایی پاکتهای مزایده چهارم نیز بر این موضوع تاکید شد که متقاضیان باید نواقص حضور خود را در این واگذاری رفع کرده باشند گفت: شرکت استیل آذین ایرانیان نیز مشکلات مزایده سوم را رفع کرده بودند اما با توجه به این که ارزش اسمی دارایی های این شرکت 21 میلیارد تومان اعلام شده و باید مالیات انتقال دارایی توسط مدیران این شرکت پرداخت و ارائه سند می شد در نهایت استعلامات انجام شده حکایت از عدم احراز اهلیت این شرکت داشت و شرکت بهنام پیشرو کیش نیز بنا بر بررسی وزرای هیات واگذاری فاقد اهلیت شناخته شد.

پوری حسینی در ادامه با اشاره به این که دو گانگی بوجود آمده در خصوص تاریخچه تاسیس شرکت استیل آذین ایرانیان نیز یکی دیگر از دلایل عدم احراز اهلیت این شرکت است گفت: در دو سه روز گذشته اظهاراتی عنوان می شود که تاخیر در اعلام نتیجه مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس بخاطر فشار نمایندگان مجلس است که در این زمینه باید بگوییم نمایندگان مجلس حق دارند در خصوص هر موضوعی اظهارنظر کنند و نظر آنها برای ما نیز محترم است. بعلاوه این که تا اظهارنظر نمایندگان تبدیل به قانون نشود اعمال آن برای ما امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: علت انتخاب روش مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس نیز مصوبه سال گذشته مجلس در این زمینه است والا سازمان خصوصی سازی مجری قانون است و هر روشی که قانون در این زمینه تکلیف کند باید عملی شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در روزهای گذشته تلاش کرد با بررسی کافی و رعایت انصاف در خصوص مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس تصمیم گیری کند و تصمیمی که در این زمینه گرفته شد نقطه درخشانی در کارنامه این سازمان است چرا که بخش خصوصی مشکل دار برنده این مزایده نشد و از طرفی دیگر این دو باشگاه به شرکتهای منتسب به خودروسازان داده نشد.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، تنفسی دو ماهه برای واگذاری این دو باشگاه در نظر گرفته شده است تا مدیران استقلال و پرسپولیس با آسودگی خیال اقدام به یارگیری در فصل نقل و انتقالات کنند.

پوری حسینی تاکید کرد: امیدواریم در آینده ظرفیتهای مناسبی برای بخش خصوصی در کشور ایجاد شود تا با رفع موانع مختصر، اقدام به خرید این دو باشگاه کنند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =