ایسنا نوشت:

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار امروز نمایندگان با مقام معظم رهبری، احترام متقابل مجلس و دولت را از تذکرات ایشان عنوان و خاطرنشان کرد که دولت و مجلس باید نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشند.

سیدشریف حسینی  اظهار کرد: طبق برنامه هر ساله بعد از انتخاب هیات رییسه مجلس، نمایندگان خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شوند و حضرت آقا تاکیدات و رهنموداتی را مطرح می‌کنند که نقشه راه نمایندگان برای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت چهار سال نمایندگی آنها را ترسیم می‌کند.

وی افزود: یکی از تاکیدات رهبری این بود که با توجه به اینکه امسال سال آخر مجلس نهم است کسالت، کم حوصلگی و خستگی باعث نشود به کارهای قانونی‌مان نرسیم و با توجه به اینکه سال انتخابات مجلس است رفتارها برای کسب رای نباشد و فعالیت‌ها همانند سال اول نمایندگی باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تعامل دولت و مجلس را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: ایشان حسن ظن دولت و مجلس به یکدیگر را از شروط این تعامل دانستند و گفتند نباید اینطور نگاه کنیم که دولت می‌خواهد مجلس را دور بزند یا مجلس می‌خواهد دولت را به چالش بکشد چرا که این نگاه‌ها از تعامل جلوگیری می‌کند.

حسینی با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه احترام متقابل قوا نیز گفت: ایشان همچنین راه برون رفت از بن‌بست‌های احتمالی در آینده را اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و گفتند که اگر بن‌بستی به وجود بیاید اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند به کشور کمک کند.

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان به بخشی از سخنان رهبری در مورد تیم مذاکره‌کننده اشاره و تاکید کرد: ایشان فرمودند تیم مذاکره‌کننده زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند و ما باید دقت کنیم که شرایطی را برای آنها ایجاد کنیم که از پیچ و خم مذاکرات بگذرند و تاکید کردند که از برخی عبارات علیه آنها استفاده نشود که در این زمینه به کلمه خائن اشاره کردند که این ذهن‌ها را به سمت اختلافات موجود در این زمینه می‌برد لذا باید بر اساس فرمایش ایشان به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داشته باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =