عباسی: فغانی باید مجازات شود/ معلوم نیست نامه‌های ما کجا می‌رود

مدیرعامل تراکتورسازی گفت: می‌گویند نامه بنویسید تا پیگیری کنیم اما نامه‌های‌مان معلوم نیست کجا می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز روز گذشته در مصاحبه با خبرورزشی، پاسخگوی سؤالات ما در خصوص اتفاقات آخرین هفته از لیگ ‌برتر بود که این مصاحبه را می‌خوانید:

آقاي عباسي! اتفاق جديدي براي شما رخ نداده است؟
ما همچنان شرايط را دنبال مي‌كنيم و نامه‌نگاري‌ها ادامه دارد. تكليف ما روي هواست. هيچ چيز مشخص نيست. دوستان مشغول برگرداندن ورق هستند. مي‌گويند نامه بنويسيد تا پيگيري كنيم اما نامه‌هاي‌مان معلوم نيست كجا مي‌رود.

ماجرا را بيشتر باز مي‌كنيد؟
مسئله كه براي بازي تراكتورسازي به وجود آمد، از دقيقه 63 به بعد بود. داوري مشكل داشت. برنامه 90 هم مي‌خواست تمام تلاش‌هاي ما را زير سؤال ببرد. من مي‌گويم اگر بنده خطايي كرده باشم و ديگران از من حمايت كنند، از من حمايت كرده‌اند يا از خطا؟ مشخص است كه حمايت از يك اشتباه هم «تخلف» است. اگر فغاني اشتباه كرده كه حتماً كرده، نبايد 4 نفر آدم حرّاف بنشينند و از او حمايت كنند چون از اشتباه فغاني حمايت كرده‌اند. فغاني بسيار داور باشخصيتي است و ما با اين مقوله اصلاً كاري نداريم اما ايشان اشتباه كرده است. رفته‌اند و عكس ايشان را چسبانده‌اند روي صفحات اجتماعي‌شان و مي‌نويسند «ما فغاني هستيم» اين ديگر چه مسخره‌بازي‌هايي است كه راه انداخته‌اند؟ همه باشگاه‌ها از داوري‌ها ضرر كردند، پس ما هم لوگوهاي‌مان را بچسبانيم در صفحات اينترنت و بگوييم داوران بد هستند؟ يك حرف‌هاي مسخره‌اي مي‌شنويم كه هيچ عقل و درايتي در آن وجود ندارد. مگر نمي‌بينيد كه اشتباهات فغاني، سرنوشت قهرماني را تغيير داد، با چه جسارتي از او دفاع مي‌كنيد.

الان شما مي‌گوييد فغاني تباني كرده است؟
نه، حرف من اين نيست، فقط مي‌گويم به واسطه خطايي كه انجام داده، بايد مجازات شود. اشتباه كرده، قهرمان تغيير كرده و حالا بايد جوابگو باشد.

ولي قبول كنيد فقط فغاني مقصر نبود...
بله صددرصد. اصلاً اگر بازي را با حساب 5 بر يك جلو مي‌افتاديم، كسي مي‌توانست ما را فريب بدهد؟ مشكل از خودمان هم بود اما چه زماني ماجراي 2-2 را به زبان آوردند، وقتي كه ما هم بازي‌مان را مساوي كرديم. آن وقت بود كه عوامل مهيا شد تا بگويند سپاهان 2-2 كرده است. آن زمان، وقتي همه چيز براي ما بد شد، انتظار داشتيم در داوري عدالت را ببينيم اما اشتباهات داوري، كمر ما را شكست. حالا خواسته يا ناخواسته، اين اشتباهات انجام شد.

اما قبول كنيد توني اوليويرا و بازيكنان خودتان هم اشتباه كردند كه بازي 3 بر يك برده را با تساوي به اتمام رساندند!
من مي‌گويم در آن روز، يك زنجيره‌اي از اتفاقات پيش آمد. آنهايي كه سناريو را مي‌نويسند و اجرا مي‌كنند، كساني هستند كه تمام اين احتمالات را مي‌دهند. مثلاً پيش خودشان مي‌گويند اگر بازي تراكتورسازي مساوي شد، بايد چنين داستاني را به وجود بياوريم. من مي‌گويم عامل به وجود آوردن اين شرايط، خواسته يا ناخواسته عليرضا فغاني بوده است. اگر خواسته اين كار را كرده باشد كه واويلا براي اين فوتبال! اما اگر ناخواسته باشد، به ‌هر ‌حال كمك كرد تا زمينه شايعه 2-2 شدن بازي سپاهان را به وجود بياورد و سناريونويس‌ها به خواسته‌شان برسند.

حالا چه كارهايي براي گرفتن حق‌‌تان انجام داده‌ايد؟
ما شكايت‌هايي داريم كه داور بازي، در دقايق حساس ديدار تراكتورسازي- نفت تهران چندين اشتباه پياپي داشته است. ما اصلاً به سپاهان كاري نداريم كه برخي مي‌خواهند ما را مقابل سپاهاني‌ها قرار بدهند، حتي براي‌شان آرزوي موفقيت كردم اما اگر داور دچار اشتباه شود، همين بساطي به راه مي‌افتد كه مي‌بينيد. حق ما كاملاً مشخص است كه پايمال شده.

مشكل دقيقاً كجا بود؟
قبل از آن كه بازي مساوي شود، پنالتي ما را نگرفتند، پيش از آن هم آندرانيك را اخراج كردند. سه اشتباه تأثيرگذار در حد ناديده گرفتن پنالتي و اخراج بازيكني كه تيمش پيش افتاده و مي‌خواهد قهرمان شود، طبيعي است؟ با ماله كشيدن بر روي اشتباهات ديگران كه نمي‌توانيم به جايي برسيم. اصل موضوع از بين مي‌رود.

البته مي‌گفتند گل اول تراكتورسازي هم خطا بوده!
اين حرفي است كه عادل فردوسي‌پور مي‌زند و آقاي فنايي را هم آوردند تا مسئله را توجيه كنند. خطا وقتي است كه مستقيماً پس از انجام آن، توپ به گل برود نه اينكه چند دست بچرخد و سپس وارد دروازه شود. به نوعي همه مي‌خواستند عملكرد فغاني را توجيه كنند. البته فردوسي‌پور هفته قبل خيلي خوب پيش رفت تا واقعيت را مشخص كند ولي اين هفته خراب كرد. انگار شرايط عوض شده بود و ورق را برگرداند. من توقع داشتم عادل به من هم فرصت مي‌داد از حق تراكتور دفاع كنم.

عادل كه گفت با شما تماس گرفته ولي شما جواب نداديد؟
بله آن زمان كه تماس گرفته شد و حتي قبل از بازي با نفت هم با من تماس‌هايي انجام شد ولي نتوانستم جواب بدهم اما خودم دوشنبه شب تماس گرفتم و گفتم مي‌خواهم روي خط بروم كه نگذاشتند.

به نظرتان نتيجه‌اي مي‌گيريد از اين همه پيگيري و نامه‌نگاري؟
الان نامه‌نگاري به سازمان ليگ، كفاشيان، وزير و جاهاي ديگر داشتيم اما احتمالاً در نهايت مي‌گويند آقاي عباسي اگر شما مديرعامل تراكتورسازي نمي‌شديد و اين باشگاه به سمت قهرماني نمي‌رفت، اين ماجراها هم پيش نمي‌آمد. بحث من دو شاخه بود؛ اول بحث اعلام نتيجه تساوي در بازي سپاهان بود و دوم اشتباهات داوري در بازي خودمان. اين سناريوها بايد مشخص شود كه كار چه كساني بوده است. فقط مي‌خواهم يك نفر بيايد و از ما عذرخواهي كند. برخي هم به ما گفتند بازي برمي‌گردد و دوباره انجام مي‌شود و 3 بر صفر مي‌شود و... اما مردم تبريز و همه هواداران تراكتورسازي آنقدر فهيم هستند كه وارد اين بازي‌ها نشوند.

توني يا خانه‌نشين مي‌شود يا سرمربي تراكتور!
سعيد عباسي مديرعامل تراكتورسازي تبريز در پاسخ به اين سؤال كه توني اوليويرا سرمربي اين تيم مي‌ماند يا نه، گفت: «صحبت‌هاي‌مان را قبل از اينكه ايشان به پرتغال برود، انجام داده‌ايم. حتي توني ليستش را به ما داده و كار تمام است. الان مي‌دانيم توني براي فصل آينده كدام بازيكنان را نمي‌خواهد و بايد با چه بازيكناني مذاكره كنيم و آنها را به تراكتورسازي بياوريم. احتمال مي‌دهم او يا خانه‌نشين شود و يا سرمربي تراكتورسازي بماند اما جاي ديگري نمي‌رود. ما او را مي‌خواهيم و نظرمان قطعي است، فقط يك توافقات كوچك باقي‌ مانده كه منتظريم برگردد تا كار را تمام كنيم.»

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =