اطلاعیه دفتر آیت‌الله مهدوی کنی:انتساب هر اثری به ایشان پیگرد قانونی دارد

دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار مرحوم آیت ا... مهدوی کنی (ره) در بیانیه‌ای تاکید کرد: هرگونه بهره برداری رسانه‌ای از آثار مکتوب و صوتی و تصویری مرحوم آیت الله مهدوی کنی بدون کسب مجوز از دفتر قابل پیگرد قانونی است.

به گزارش خبرآنلاين، دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار مرحوم آیت ا... مهدوی کنی (ره) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که چاپ و نشر هرگونه اثر از مرحوم مهدوی‌کنی بدون هماهنگی پیگیرد قانونی دارد.
متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین ولاسیّما علی بقیه‌اله عجل الله فرجه و جعلنا من خیرانصاره
با سلام و تحیّات شعبانیه به عموم مردم شریف و امّت وفادار و به‌ویژه به ارادتمندان به فقیه مجاهد و عالم پارسا و سیاستمدار صادق مرحوم آیت ا... مهدوی کنی ره و التماس دعای خیر در آستانه ایام اله نیمه شعبان و سالگرد ارتحال امام الشهداء به استحضار خواهران و برادران ایمانی می‌رساند:
حفظ نظام که از اهم واجبات است در غیاب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یاران با وفایش، در گرو صیانت از سیره و مشی و افکار موسسان مجاهد و صادق آن است. چندی است در فقدان یار دیرین امام و رهبری و از بنیانگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیه الله مهدوی کنی رضوان الله تعالی علیه بسر می‌بریم و همچون جمیع علاقمندان به انقلاب اسلامی و گذشته و آینده آن دغدغه حفظ و نشر این اندیشه‌ها و آثار را داریم.
از سویی دیگر توسعه روزافزون رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطاتی و نشر و اشاعه اطلاعات واقعیتی است که در عین بهره‌مندی از فرصت‌های پدید آمده نباید آثار و تبعاتی منفی به دنبال داشته و در نقض و نفی و تضعیف سیره نظری و عملی بزرگان نظام و مواریث انقلاب استفاده شود و یا دستاویزی برای استفاده ابزاری از اندیشه‌ها و آراء یاران امام ره شود.
آنچه در ایام اخیر و با انتشار مکتوبی منتسب به مرحوم آیت ا... مهدوی کنی رضوان اله علیه اتفاق افتاد بلاشک با مشی و سیره دینی و سیاسی ایشان که همواره بر وحدت و یکپارچگی نیروهای نظام و انقلاب تاکید داشتند تناسبی نداشت و با این مقدمه به استحضار عموم اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای سیاسی و اجتماعی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، گویندگان، محققان ، نویسندگان محترم و اصحاب رسانه می‌رساند:
در چارچوب قوانین رسمی انتساب، چاپ، نشر و هرگونه بهره برداری رسانه‌ای از آثار مکتوب و صوتی و تصویری مرحوم آیت ا... مهدوی کنی بدون کسب مجوز از دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار ایشان ممنوع است.
علاقمندان نیز جهت اطلاع از صّحت و سقم استناد به مکتوبات و بیانات معظم‌له می‌توانند با این دفتر تماس حاصل فرمایند. بدیهی است چاپ و نشر هرگونه کتاب، مقاله، محتوای صوتی-تصویری و انتشار و نسبت دادن هر اثری به ایشان بدون تأیید این دفتر، غیرقانونی و قابل تعقیب خواهد بود.
ضمن تشکر از همه بزرگوارانی که با مساعدت‌ها و دقت نظر فرصت صیانت از اندیشه و شخصیت آن فقیه مجاهد، عالم پارسا و سیاستمدار صادق را فراهم کرده‌اند از عموم مومنین و ارادتمندان به مقام فقاهت و علم و فضیلت و تقوی و محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای جمع آوری و بسط و اشاعه آثار آن مرحوم، دعوت شده و تقاضا دارد در خصوص آثار و اندیشه‌های این عالم با تقوی و ورع - که در انتشار آراء خودشان احتیاط و تقوی و دقت زائدالوصفی به خرج می‌دادند - با احتیاط و ورع عمل کنند و بر شأن و جایگاه اینگونه سرمایه‌های مقدس و ارزشمند بیفزایند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار آیت ا... مهدوی کنی ره
1394/3/5 - 7 شعبان المعظم 1436

 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    2 0
    برای من که تقریباً اثبات شده است که اون نامه رو کی داد بیرون خودشون هم فکر کنند متوجه می شوند