مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس با حضور فرماندار سلماس بررسی شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سلماس؛ مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سالن جلسات فرمانداری سلماس با حضور فرماندار سلماس، رئیس سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سلماس بررسی شد.

مسعود حاجی علیلو فرماندار شهرستان سلماس در این جلسه گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس، تنها منطقه مصوب دولت در آذربایجان غربی است و اولین منطقه ای است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

محمد رحیمی شهردار سلماس و مدیر راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سلماس همچنین در این جلسه با اشاره به مزیت و ظرفیت های شهرستان سلماس از صاحبان صنایع، تولیدکنندگان، صادرکنندگان دعوت کرد تا در اولین فرصت برای درخواست اراضی اقدام کنند چرا که اراضی مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی با کمترین تشریفات در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد و این نیز بزرگترین مزیت محسوب می شود.

گفتنی است شهرداری سلماس با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان همیاری شهرداری های استان فاز اول احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس را در 187 هکتار زمین که شامل فنس کشی، آماده سازی زمین و احداث کامل ساختمان گمرک منطقه است با اعتبار بالغ بر 60 میلیارد در آینده نزدیک عملیاتی نماید.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس با توجه به نزدیکی به فرودگاههای ارومیه، خوی و تبریز و نیز نزدیکی به راه آهن قره تپه سلماس و مرزهای بازرگان، سرو و رازی و نیز مجاورت با شهرهای تبریز و ارومیه، درصورت راه اندازی یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی خواهد بود که تاثیر مثبتی در روند فعالیت های اقتصادی استان داشته و نیز خروج شهرستان سلماس از بن بست اقتصادی را موجب می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =