ممنوعیت تولید سلاحهای شکاری/ لزوم ابطال کارت همیاری محیط ‌زیست برخی مسئولان

معاون محیط زیست طبیعی کشور گفت: برای نخستین بار بدنبال اتحاد و همدلی مسئولان از هدر رفت ذخایر ژنتیک جلوگیری و تولید سلاح های شکاری ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مهر، احمدعلی کیخا در گردهمایی مدیران کل محیط زیست کشور اظهار داشت: به طور تقریبی بیشتر مسئولان کارت همیاری محیط زیست را در حالی دارند که هیچ اقدامی برای حفاظت و نگهداری محیط زیست، منابع طبیعی و انسانی انجام نداده اند که اگر اختیار داشتم کارت همیاری محیط زیست این دست از مسئولان را باطل می کردم.

وی عدم تخصیص بودجه را یکی دیگر از معضلات و مشکلاتی که گریبانگیر محیط زیست کشور است و سبب کند پیش رفتن بسیاری از طرح ها و برنامه ها یا عدم به نتیجه رسیدن بخش بزرگی از اقدامات شده، نام برد و بیان داشت: اعتبارات محیط زیست کشور به اندازه ساخت یک سد است و نیاز به بازنگری جدی در این حوزه است.

معاون محیط زیست طبیعی کشور اعلام کرد: لازم است به سهم اعتبارات و بیشتر کردن بودجه محیط زیست در استان ها توجه شود.

کیخا ادامه داد: در بسیاری موارد به بهانه توسعه کشاورزی، ایجاد اشتغال یا بهره برداری از معادن اقدام به تخریب محیط زیست شده و این موضوع بلایی است که امروز به بر سر محیط زیست کشور وارد می شود.

ما خواهان زنده بودن کل زاینده رود هستیم نه بخشی از آن

معاون محیط زیست طبیعی کشور با اشاره به اینکه ما خواهان زنده بودن کل زاینده رود هستیم نه بخشی از آن که تنها از شهر اصفهان می گذرد، گفت: زاینده‌رود باید از سرچشمه تا گاوخونی زنده باشد.

بزرگترین اشتباه دوران کاری ام امضای طرح آشوراده بود

کیخا با بیان اینکه بزرگترین اشتباه دوران کاری ام امضای طرح آشوراده است، اعلام کرد: برای امضای آشوراده به جای تخصصی عمل کردن مصلحت اندیشی کردیم.

معاون محیط زیست طبیعی کشور با بیان اینکه امضای آشوراده به نفع محیط زیست کشور نیست، افزود: وظیفه اصلی ما حفظ طبیعت گردشگری طبیعی است نه ساختمان سازی.

وی با بیان اینکه محیط زیست در این سالها خیلی مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: در این نشست ها و گردهمایی های سالانه برای نخستین بار سال گذشته اتحاد و همدلی بین مدیران ایجاد شد و با این همدلی توانستیم بخشی از معضلات را حل و فصل کنیم.

کیخا گفت: برای نخستین بار بدنبال این اتحاد و همدلی از هدر رفت ذخایر ژنتیک جلوگیری و تولید سلاح های شکاری ممنوع شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =