۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

مهر نوشت:

روز ۵ خرداد به نام روز حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده و انجمن حمایت از خانواده زندانیان همایشی برای تقدیر از خانواده های موفق برگزار کرد که باز هم با عدم استقبال رسانه ها و مسئولان مواجه شد.

 در تقویم کشور روز ۵ خرداد را بعنوان روز حمایت از زندانیان نامگذاری کرده اند. هر چند در این روز خبری از حمایت از خانواده زندانیان نیست اما انجمن حمایت از خانواده زندانیان تمام تلاش خود را می کند تا بتواند فرهنگ اینکه خانواده زندانی مجرم نیست را در جامعه نهادینه کند.

روز گذشته همایش روز حمایت از خانواده زندانیان البته بسیار کوچک و غریبانه با حضور فرماندار تهران، رئیس ستاد دیه، مدیرکل زندان های تهران و جمعی از خانواده زندانیان و خیرین در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

سال گذشته بودجه ای از دولت دریافت نکردیم

در این مراسم محسن نصیری گفت: فردی که به هر دلیلی مرتکب جرمی شده است مجازاتش را می بیند و خانواده او نقشی در ارتکاب جرم ندارد، بنابراین جدا بودن حساب خانواده زندانی از زندانی به عنوان رویکرد انجمن حمایت از خانواده های زندانیان به شمار می آید. متاسفانه خانواده زندانی به طور مضاعف مجازات می شود و آن گونه که شایسته است، مورد حمایت قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از خانواده های زندانیان بودجه چندانی ندارد، گفت: در سال ۹۲ کمک کمی از دولت به عنوان بودجه وصول شد و در سال ۹۳ هیچ بودجه دولتی برای حمایت از خانواده های زندانیان دریافت نکردیم.

نصیری بیشترین حامیان این انجمن را سمن ها (سازمان های مردم نهاد) عنوان و ابراز امیدواری کرد که انجمن حمایت از زندانیان را بیشتر از گذشته به مردم بشناسانیم و در این زمینه بیشتر فرهنگ سازی کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت های موجود از خانواده های زندانیان دستگیری کنیم.

NGO ها فراموش کردند چه هدفی دارند

همچنین در ادامه این برنامه عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری حتی به تحصیل فرزندان اتباع خارجی تاکید دارند، چه برسد به فرزندان مددجویان که فرزندان کشور ما هستند و باید نسبت به تحصیل آنها اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ارزش ها فاصله و در کمک به همنوع مورد آسیب قرار گرفتیم، گفت: اعضای فامیل، همچون گذشته، دور هم جمع نمی شوند و نگرانی های یکدیگر را برطرف نمی کنند.

فرهادی ادامه داد: برادری را می شناسم که با وجود ثروتمند بودن، از خواهرش که سه بچه یتیم دارد، حمایت مادی نمی کند و این از آن آسیب های جدی است که پایه های خانواده را سست می کند.

فرماندار تهران گفت: در زمان حاضر بیش از سه هزار سمن (سازمان مردم نهاد) در تهران تشکیل شده است و معنی واقعی آن چیزی جز کمک به خانواده های نیازمند، یتیم و از کار افتاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر سمن به طور متوسط ۱۰ خانواده زندانی را تحت پوشش قرار دهد۳۰ هزار خانواده، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که متاسفانه از این قضایا فاصله گرفته ایم. گویا سمن ها فراموش کرده اند برای چه مقصودی تشکیل شده اند و چه کسانی را باید دستگیری کنند.

افزایش ۲۰ درصدی طلاق در تهران

فرماندار تهران با اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب امروز دنیا اظهار داشت: اتفاقاتی در ۳۰ سال اخیر در دنیا روی داده است که در هیچ زمانی شاهد آن نبودیم ؛ البته این تغییرات ، چیزهای بسیار مهم تر یعنی خانواده را از ما گرفته است.

وی افزود: این زندان های ۵۰ یا ۱۰۰ متری به نام خانه، پیوند گرم خانواده را از هم پاشیده است و اصل و اساس خانواده یعنی کانون محبت و بالندگی و توسعه جامعه را از ما گرفته است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ۳۵ درصد مزدوجین کشور یا فرزند ندارند و یا یک فرزند دارند، گفت: متاسفانه دختر و پسر مذهبی را مشاهده کردم که شرط ازدواج آنها بچه دار نشدن بود و همچنین زوج فرهنگی را دیدم که بعد از ۱۳ سال ازدواج ،معتقدند هنوز برای بچه دار شدن زود است.

وی ادامه داد: این در حالی است که این زوج در شرایط میانسالی قرار دارند. ضمن اینکه افزایش ۲۰ درصدی طلاق را در تهران طی سال گذشته شاهد بودیم.

در پایان این همایش از جمعی از خانواده زندانیان که بعنوان کار آفرین و نخبه توانسته بودند بر مشکلات زندگی خود پیروز شوند تقدیر شد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    35 14
    تهرونیا که دیگه با این وضعیت شاهکار رابطه دختر و پسر و روابط کاملا عادی شده قبل ازدواج دیگه فرصت فکر کردن به ازدواج ندارن بابا...وقتی رایگان همه چی تامینه دیگه کی میره دنبال مسولیت قبول کردن...البته شهرستانا هم خیلی بهتر از تهران نیس...چاره ای باید دید
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    51 4
    خدارو شکر من 35 ساله اصلن پول خونه،عروسی و... را ندارم که ازدواج کنم تا به طلاق بخواد بکشه یا نکشه....
  • ب A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    16 21
    همش ب خاطر زن های متعهد این روزهاست